Tot nu toe was de Xbox 360 de enige next-gen console die nog geen controller had met enige vorm van tilt-mogelijkheden, maar als het aan het bedrijf TalisMoon ligt, is dat vanaf nu verleden tijd. Het bedrijf heeft namelijk zelf een tiltsensor gemaakt die in de controller van de 360 moet worden geplaatst, waardoor het mogelijk wordt om ook Xbox 360-games te spelen door druk met je armen te zwaaien en te slingeren. Volgens eigen zeggen van het bedrijf levert de nieuwe sensor in de controller een betere ervaring dan de motion control die de SIXAXIS van de PlayStation 3 momenteel te bieden heeft.

De tiltsensor is echter niet al te gemakklijk in te bouwen; de sensor in kwestie moet met precisie in de controller zelf worden geplaatst en er moet ook het nodige soldeerwerk aan te pas komen, waardoor het eigenlijk alleen geschikt is voor de whizzkids onder ons die gezegend zijn met veel technisch inzicht. Jan Modaal met de twee linker handen kan het modden van zijn controller dus maar beter aan de professionals over laten. Mocht het inbouwen van de sensor eenmaal geslaagd zijn, dan kan de speler zelf ook nog eens de gevoeligheid van de sensor naar gelang aanpassen en kan de tiltfunctie on the fly aan- en uitgeschakeld worden. Hoeveel de sensor uiteindlijk gaat kosten en wanneer deze daadwerkelijk in productie gaat, is nog niet bekend.