Op het forum van Star Wars Galaxies heeft een van de medewerkers (Raph Koster) van Verant gereageerd op het artikel van eergisteren, te vinden op PC Monkey. Volgens deze man is het antwoord ontzettend simpel. Het maken van de game wordt namelijk betaald en aan verdiend uit de opbrengsten van de verkochte exemplaren. De maandelijkse kosten dekken de servers en de bandbreedte (en het onderhouden hiervan). Hierbij zegt hij ook nog eens dat de verkopen niet genoeg opleveren. Maar de maandelijkse kosten weer wel waardoor het uiteindelijke resultaat wel winst is.

Nu geloof ik er alleen niets van dat dit het geval is. Elke game kost 100 gulden, en Verant's speeltje heeft toch erg goed verkocht. Als er dan geen winst op gemaakt zou worden dan werd er al helemaal geen game meer verkocht. Maar zoals altijd, elk verhaal heeft twee kanten, denk er over wat je zelf wilt .

Over het argument van Sega's PSO heeft hij overigens het volgende te zeggen:As far as Sega and how they make money on PSO--I honestly have no idea. If they are pure client-server, I'd assume they lose money on PSO.

Gamers.nl houdt jullie uiteraard op de hoogte van deze soap, en verwacht binnenkort weer een nieuwsposting met de titel 'MMORPG's zijn wel te duur'. Ik neem tenminste aan dat de schrijver van het artikel hier nog wel op reageren zal.