Miyamoto: 'Zelda moet gemakkelijker worden om te spelen' | Gamer.nl

Miyamoto: 'Zelda moet gemakkelijker worden om te spelen' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Zelda wordt steeds ingewikkelder en we proberen het gemakkelijker te maken om de game te spelen", aldus Miyamoto. Ook het patroon dat in de Zelda-games zit moet volgens de ontwikkelaar doorbroken worden. "Nintendo creëert een nieuwe manier om de game te spelen."

De manier waarop de nieuwe Zelda is ontwikkeld wijkt volgens Miyamoto af van het traject dat Zelda games 'normaal' afleggen. Zo meldt hij dat Nintendo allereerst een demonstratiefilm maakt en aan de hand daarvan de game ontwikkelt. Voor de nieuwe Zelda game heeft de ontwikkelaar eerst de spelmechaniek vastgelegd en daarna pas een demonstratievideo gemaakt. Miyamoto heeft geen reden gegeven voor het omdraaien van dit proces.

Vitality Sensor

Eerder werd bekend dat de nieuwe Zelda wellicht gebruik gaat maken van de Vitality Sensor. Spelers doen een vinger in de sensor die vervolgens de hartslag meet. Hierdoor kan bijvoorbeeld gemeten worden hoe zenuwachtig de speler is. Miyamoto kan echter nog niet bevestigen of de nieuwe Zelda echt gebruik maakt van de Vitality Sensor. "Het is een uniek apparaat, dus ik denk dat we er nieuwe dingen mee kunnen doen, maar ik kan er nog niets over zeggen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou