Miyamoto wilde FPS maken van Ocarina of Time | Gamer.nl

Miyamoto wilde FPS maken van Ocarina of Time | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Miyamoto had het idee om de game vanuit de ogen van Link te spelen, totdat hij in een gevecht raakte. Wanneer een vijand op het scherm verscheen, zou de camera verschuiven naar een zijaanzicht, vertelt Koizumi. De reden is dat het qua programmeren erg lastig was om een driedimensionaal personage rond te laten lopen in een grote driedimensionale wereld op Nintendo 64.

Koizumi: "Uit mijn ervaring met het maken van Super Mario 64, wist ik dat het extreem moeilijk zou zijn om voortdurend een personage te tonen die rondrent in een grote wereld. Maar, hoewel dat niet erg aardig was van mij tegenover Miyamoto-san, ik heb nooit een eerstepersoons scène uitgeprobeerd". Koizumi, die verantwoordelijk was voor het ontwerpen van Link voor de game, kon het niet verkroppen dat zijn personage niet te zien zou zijn in de game. Er is wel een interne demonstratieversie van de game geweest met een eerstepersoonsperspectief.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou