Miyamoto: 'Mario-games maken was relatief eenvoudig' | Gamer.nl

Miyamoto: 'Mario-games maken was relatief eenvoudig' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Als ik terugkijk bedenk ik me dat het vrij gemakkelijk was om de Mario-games te maken, omdat zij dezelfde ontwikkeling door konden maken als de achterliggende technologie. Zodra de technologie vooruitgang boekte, deed Mario dat ook. Als ik Mario steeds op dezelfde manier had moeten maken, dan was dat niet gelukt. Dus in die zin is het erg eenvoudig voor me geweest", aldus Miyamoto.

Beschamend

MIyamoto geeft tevens toe dat de origine Super Mario Bros. in de afgelopen jaren is verouderd. "Als ik die game duidelijk op een groot scherm zie, dan is het ergens best beschamend. Vroeger, bij de echte beeldbuizen, was alles nog wat vager en het beeld een stuk minder scherp. De stukken waarop we daarvan hebben geprofiteerd vallen nu ineens wel heel erg op", zo geeft Miyamoto toe. "Als ik het spel nu zou maken, zou ik dat beter doen. Maar aan de andere kant maken die dingen juist deel uit van het spel en kunnen ze zelfs rekenen op waardering [van fans]."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou