Tijdens de laatste fases van ontwikkeling ontving het team een fax van Miyamoto waarin hij zijn zorgen voor de game kenbaar maakte.
Het eerste punt uit het verzoek van Miyamoto was dat het geweld te gruwelijk was. Het tweede en meest belangrijke punt was het einde van de shooter, deze was te tragisch. Een voorstel van Miyamoto was dat James Bond de verslagen vijanden uit de game in het ziekenhuis zou opzoeken en hen de hand zou schudden, om aan te geven dat de vijanden nog leefden.
Beide verzoeken werden door Hollis afgeslagen. Wel werd er een aftiteling met de namen van de acteurs toegevoegd om duidelijk te maken dat GoldenEye een fictief product betrof en er geen doden zijn gevallen bij het maken van de game.
GoldenEye was één van de meest succesvolle games op de Nintendo 64 en was er mede verantwoordelijk voor dat shooters op consoles populair werden. Rare maakte daarna geen shooters rondom de beroemde geheim agent meer. Wel werkte het aan een eigen shooter, Perfect Dark. Een prequel op die shooter met de naam Perfect Dark Zero verscheen met de lancering van de Xbox 360.
Reacties op: Miyamoto was niet blij met geweld in GoldenEye 007
Falstaff
darkmanwls
TheRussian
rohirrimdwarf
clandestine666
Haha, politiek correcter dan dit wordt het niet! Had hij bijna een epische game vernaggeld! Verder niets dan respect voor de man hoor.
Hooper
Panzermeister
hulstpower
n64 bijna geen 3rd party, gamecube, wii en wii u ligt het misschien gewoon aan nintendo.
pepsi
Hahaha wat een idioot is die vent ook, volgens mij had hij beter bij Sesamstraat kunnen gaan werken dan bij Nintendo :')
Dit soort mensen zorgen ervoor dat er geen 3rd party games komen op Nintendo consoles en dat ze het kiddy imago blijven houden.
Tonne
Grohe
Ik ken mensen die hun kinderen GTA V laten spelen of bijv. Hitman. Voor een 8 jarige vind ik dat iets teveel van het goede.