"Op een gegeven moment gooide (Miyamoto) alle eindbazen uit de game en liet hij ons opnieuw beginnen", vertelt Holliday over zijn samenwerking met de geprezen ontwikkelaar. "Voor ons gevoel werd de theetafel hiermee flink op z'n kop gegooid. Maar misschien had die tafel wel instabiele poten en wiebelde hij." Holliday refereert naar het feit dat Miyamoto volgens veel ontwikkelaars vaak 'de theetafel omgooit' om de ontwikkeling van een game bij te sturen.
Luigi's Mansion 2 werd niet ontwikkeld door Nintendo zelf, maar door het Canadese Next Level Studios. Nintendo heeft de ontwikkeling van de game echter in de gaten gehouden en Miyamoto had dus wel degelijk invloed op het eindresultaat. "We ontmoetten Miyamoto elke twee weken om hem de game te tonen en hem updates te geven over de ontwikkeling van de game. Hij gaf ons feedback door naar onze rapportages te kijken en de game te spelen."
Reacties op: 'Miyamoto gooide alle eindbazen uit Luigi's Mansion 2 weg'
Noble7
JonesD
max1989
Phoenix the II
Kereo
Heul vroeger, had ik hier al iets over gelezen in een oud nintendo maandblad. Miyamoto heeft bij zoveel games de boel omgegooid (soms zelfs op het laatste moment) dat ze er bij Nintendo een term voor hadden verzonnen: "kotatsu kaeshi". Kotatsu is natuurlijk zo'n tafeltje en kaeshi betekent iets in de trend van draaien/omgooien.
Anyway, genoeg geschiedenis. Over het algemeen zijn de aanpassingen die hieruit vooruit vloeien de games ten goede gekomen, dus ja. Laat Miyamoto maar tafels omgooien hoor ;)
Sm0
blazingfirehawk
blazingfirehawk
Louwter
Ghostfire
Megaman20XX
Bonecrusher1973
NahroGamer
markiewong
Dschadir NL
Bij Aliens: Colonial Marines ging het net iets anders. "Kom we gooien wat er al is weg en maken vervolgens een nog slechtere game". :-)
nigel94
ComicsReader
Mental_Fear
Mental_Fear
Mental_Fear