'Missiestructuur in SimCity is logische evolutie' | Gamer.nl

'Missiestructuur in SimCity is logische evolutie' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Katsarelis geeft aan dat veel spelers tegenwoordig verhalende games gewend zijn. "‘Vandaag de dag willen gamers geleid worden door een verhaal. Ze willen weten wat de beloningen zijn. Ze willen iets bereiken in een korte tijd, of juist in een lange tijd. Ze willen weten waar ze naartoe gaan, ze willen hulp met het verhaal", aldus Katsarelis.

Volgens de producer zijn games in de laatste tien jaar zo geëvolueerd, dat een mi iestructuur een vereiste is. Vorige SimCity-delen waren open sandbox-games, zonder duidelijk doel. "‘De spelers kregen een toolsets, een paar tutorials maar niet veel meer’", aldus Katsarelis. Gamers die SimCity nog steeds op die manier willen spelen, krijgen die mogelijkheid, vertelt Katsarelis. Het volgen van mi ies is optioneel.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou