Nieuws
Oculus Rift

Minstens 100 games krijgen dit jaar Oculus Rift-ondersteuning

Palmer Luckey verontschuldigt zich voor eerdere prijsindicaties

Geschreven door Michel Musters op

Er komen dit jaar minstens honderd games uit die de virtual realitybril Oculus Rift ondersteunen, waarvan 20 gemaakt worden door Oculus Studios. Dat meldt Oculus CEO Palmer Luckey in een Reddit AMA.

Gisteren werd aangekondigd dat de bril met twee games komt: de platformgame Lucky's Tale en de scifi ruimteshooter Eve: Valkyrie. Vorig jaar kondigden onder andere Ubisoft, Crytek en Insomniac Oculus Rift-support aan.


De prijs van de Oculus Rift werd gisteren ook aangekondigd. In de VS kost de bril 599 dollar en in Europa kost hij 699 euro. Mensen kunnen het apparaat op dit moment bestellen. Hij wordt in maart verstuurd.

De prijs zorgde gisteren voor ophef op het internet. Luckey gaf eerder aan dat de bril rond de 350 dollar zou gaan kosten. "Gedurende die tijd claimden veel media dat de Rift 1500 dollar zou gaan kosten en ik was gefrustreerd doordat veel mensen dachten dat de bril zoveel zou gaan kosten. Mijn antwoord was niet goed voorbereid. Ik heb de communicatie slecht aangepakt." 

Luckey legde uit dat het niet mogelijk was om de bril goedkoper te krijgen dan 599 dollar, ondanks dat de ontwikkelaarsversie van de Oculus Rift wel goedkoper was. "Het kost meer dan mensen denken - een echt consumentenproduct uitbrengen is complexer dan een development kit."

Bron: Reddit

Dit artikel delen:

Lees meer

Psychonauts 2 behaalt crowdfundingdoel Game-pc van 30.000 dollar draait zeven games tegelijkertijd
13

Reacties op: Minstens 100 games krijgen dit jaar Oculus Rift-ondersteuning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • FrankMVenlo

    • 7 januari 2016 09:24
    True, maar 599 dollar blijft gewoon veel te gortig .
    Bovendien Europeanen mogen nog een extra duit in het zakje doen.

    Nee!
    1 Ik ga niet importeren ( ivm garantie!!, mensen denk eraan, gaat dat ding kapot heb je nergens recht op of moet je jouw recht in Amerika gaan claimen )
    Ik wacht wel tot het bv bij BOL.COM verkrijgbaar is. ( 2 jaar garantie )
    2 Eerst maar eens afwachten of mensen niet kots en kots misselijk van dit ding worden.
    Mij kennende wel ( ben daar gevoelig voor ) dus ik wil eerst weten hoeveel mensen letterlijk ziek worden van dit ding

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 7 januari 2016 11:43
    @FrankMVenlo Te duur vinden maar dan wel bij een website gaan kopen die altijd duurder is dan de concurrentie. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 7 januari 2016 13:53
    @The Chosen One
    Sommige producten koop je gewoon bij een betrouwbare partij, omdat de service altijd subliem is. Ook al kost dat product iets meer dan bij andere partijen.

    Koop bijna al mijn games bij Bol.com, en heel af en toe ga ik bij release naar de MediaMarkt als ze een leuke actie hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 7 januari 2016 13:51
    @garciagarcia True maar waarom niet bij een goedkopere EN betrouwbare winkel kopen? Win + Win.
    Vind het gewoon geld verspilling.

    En service en kennis bij bol.com is redelijk waardeloos, al helemaal op de "gamesafdeling". En ja MEERDERE malen persoonlijk ervaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacUseless

    • 7 januari 2016 12:17
    Gelukkig wordt de DK2 nog ondersteunt ook na komst van de CV1 benieuwd welke games de support gaan krijgen (hoop dat ze de support van Alien Isolation volledig af maken )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 7 januari 2016 12:57
    Dit zal nooit de toekomst van het gamen worden, maar kan wel een aardige toevoeging zijn voor sommige games.

    Dit is net als de 3D films in de bioscoop, was even een leuke gimmick. Er zijn zelfs al filmmakers die toegeven helemaal klaar te zijn met die 3D meuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 7 januari 2016 20:12
    @garciagarcia tja, en er zijn ook filmmakers die juist enthousiaster zijn geworden.. Als jij denkt dat VR een gimmick is, dan heb je nooit VR beleefd, tja, dan is een dikke vette videokaart ook maar een gimmick…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 7 januari 2016 20:27
    @SuperDre
    VR zal nooit een nieuwe standaard worden, met name voor competitieve spellen omdat de besturing niet dezelfde souplesse toelaat. Ja, een gimmick is wat anders, maar het is niet DE revolutie in de manier van entertainmentbeleving. En zo is een dikke vette videokaart ook alleen maar een manier om de getoonde beelden gedetailleerder te maken. Een dikke vette videokaart zal niet een compleet andere beleving bieden. Alleen zouden oudere spellen een andere beleving kunnen geven als ze van de grond af opnieuw worden opgebouwd. De view-distance zou reusachtig omhoog kunnen en met behulp van een snelle processor en meer RAM kunnen ook zaken die normaal gesproken pas op korte afstand plaatsvinden nu ook ruim buiten het gezichtsveld van de speler plaatsvinden. Ik hoop ooit op zo'n soort game, waar ze de graphics durven in te perken maar wel een volledig dynamische open wereld waarin alles realtime plaatsvindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 7 januari 2016 13:49
    Ik hoop op Papers Please VR edition.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Garia666

    • 7 januari 2016 13:55
    @Baukereg

    lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 7 januari 2016 13:58
    @The Chosen One
    Mag ik vragen welke winkels en/of sites jij aan zou raden? Ik ben door Bol.com nog nooit teleurgesteld, iets wat ik van andere sites niet kan zeggen. Denk aan FRS, Gamedumper en een Intertoys/ Bart Smit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Garia666

    • 8 januari 2016 14:00
    green man gaming is een top site voor games. heel veel vouchers met kortingen en aanbiedingen ook op tripple a titels. Je moet alleen checken of het een steam code is of niet. Watchdogs had ik bijv voor 50% altijd lekker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 8 januari 2016 18:11
    Playstation vr set zou volgens gelekte info 800 dollar zijn, persoonlijk zou ik eerder voor ps of hololens gaan dan voor oculus rift, misschien dat next gen dan toch echt vr word.