Kaplan vertelt dat het bedrijf graag andere indie-games zou willen uitbrengen onder zijn naam. De details van dit plan worden nog bediscussieerd, maar volgens Kaplan kunnen gamers nog deze herfst rekenen op een indie-game die mede door Mojang is uitgegeven. "We zitten in een goede situatie op het moment, waarin we feitelijk alles kunnen doen wat we willen", legt Kaplan uit. "Het moeilijkste voor ons is om 'nee' te zeggen tegen aanbiedingen. Er zijn tientallen mogelijkheden voor ons op het moment, maar we moeten eerst kijken wat het beste is voor ons."

Volgens Kaplan stapelen de aanbiedingen van hardwarefabrikanten, uitgevers, adverteerders en andere aanbieders zich op. "We krijgen wekelijks nieuwe aanvragen binnen. Het is best lastig ze te sorteren en te kijken wat we ermee gaan doen. Als je een weg inslaat, kun je de andere niet meer nemen, weet je."

Consoles

Kaplan hintte tevens naar het feit dat het niet onwaarschijnlijk is dat het bedrijf zich ook gaat richten op de spelcomputermarkt. "We kijken altijd naar nieuwe platforms en consoles lijken ons heel interessant. Er liggen veel mogelijkheden voor ons." De discussie over spelcomputergames ontstond toen FortressCraft, een Minecraft-kloon, verscheen in het Xbox Live Indie-kanaal.

"Ik wil geloven dat Minecraft net als Doom beschouwd gaat worden, dat als de eerste echte first-person shooter gezien wordt. Als Minecraft de eerste game is die een genre van met de voxel engine gemaakte sandbox games start, of hoe je ze ook wilt noemen, dan zullen we daar erg trots op zijn", vertelt hij. "Er zullen altijd kopieën zijn van andere spellen of genres, dus het enige wat we kunnen doen is beter zijn. Ze dagen ons uit om beter te zijn. Als ze met ons willen concurreren dan gaan we de uitdaging graag aan."