Nieuws
Minecraft

Minecraft-map toont hoe lockdown werkt

Blockdown Simulator onderdeel van steun aan VN

Geschreven door Jacco Peek op
Dit weekend verscheen een officiële Minecraft-map die een lockdown gedurende een pandemie simuleert.

De map, genaamd Blockdown Simulator, is gemaakt door ontwerp- en innovatiebedrijf AKQA en is onderdeel van de steun aan de VN en partner Heart 17, zo meldt ontwikkelaar Mojang. Mojang benadrukt dat de map geen volledig accurate simulatie van een lockdown en virusverspreiding is, maar wel een goede manier betreft om het scenario te visualiseren.

In de map verspeidt een zombievirus zich langzaam onder dorpsbewoners. Daarbij kunnen spelers kiezen tussen drie scenario's: free for all, quarantaine en lockdown. Wie ervoor kiest om te observeren, kan ook vanuit een centrale toren in het dorp hendels overhalen en zien hoe scenario's uitspelen. Zo kunnen er extra zombies worden geplaatst of deuren worden gesloten.

Spelers kunnen er ook voor kiezen om als arts te fungeren in het ziekenhuis en daar Zombie Villagers helpen genezen op Zombie Intensive Care Units. Om het daadwerkelijke gezondheidssysteem na te bootsen is er per intensive care unit plaats voor één bewoner. Spelers moeten gouden appels verdelen om patiënten te genezen.

Blockdown Simulator is nu gratis te downloaden voor Minecraft Java Edition.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gamesradar komt met E3-presentatie Cyberpunk-game Cloudpunk nu beschikbaar
11

Reacties op: Minecraft-map toont hoe lockdown werkt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 26 april 2020 13:04
    Is er verder niemand corona-moe? Of pandemoe? Ik word echt helemaal simpel van al deze 'initiatieven'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 26 april 2020 14:52
    @denver Ik in ieder geval wel. Begon ook al erg snel toen ik voor het eerst de supermarkt in moest. Wat een gezeik en genozel van hoop klanten. Ga dan niet, of blijf op zijn minst niet 15min in het gangpad staan als je je afstand zo belangrijk vindt en gauw weer thuis wilt zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 26 april 2020 16:59
    @Vogeltje of hou je gewoon aan de regels net zoals miljoenen anderen?

    Ik ben er ook moe van, maar volg de regels wel. Ik ga liever nog niet dood en wil de dood van anderen ook niet op mijn geweten hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 26 april 2020 17:21
    @MikkelR1 Daarom zeg ik ook, zoals je kunt lezen in mijn reactie, dat als je er zo van in paniek bent, om dan gewoon niet op je dooie gemak je boodschappen moet gaan halen. Ik haal wat ik nodig heb (dat zoek ik van tevoren uit) en dan ben ik weg. Niet eens omdat ik bang ben, maar gewoon zsm weg zijn van het hypocriete gedoe. Medewerkers die zich er alles behalve aan houden, maar dan wel extra beveiliging neerzetten die met een stalen gezicht op mij en de anderen aan het letten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 26 april 2020 18:18
    @Vogeltje Ja mooi wark, lees andere mensen de wet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 26 april 2020 19:36
    @Vogeltje
    Als jij je zo irriteert, blijf jij dan lekker thuis en bestel online…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 27 april 2020 15:08
    @Battlestar28 wauw op je teentjes getrapt als de waarheid word uitgesproken dit duurt al lang genoeg sommige mensen willen hun sociaal leven weer oppaken maarja als je dat niet hebt is het maar beter zo idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 28 april 2020 01:46
    @ViperVenom Volgens mij begrijp je niet helemaal wat de gevolgen van een loslopend virus in de vorm van Covid-19 als gevolgen zal hebben. En je hebt blijkbaar ook niet door dat de kans dat je je sociale leven deze dagen zoals van ouds weer oppakt voorlopig klein is tenzij je onder de 18 jaar bent.

    Vorige week heeft het RIVM een ruwe prognose gemaakt dat er zonder maatregelen zo`n 50000 mensen zouden moeten worden opgenomen in de afgelopen weken op de IC waar geen ruimte voor is. Gevolg, veel doden en trauma`s. Over tijd zou dit getal natuurlijk nog stukken hoger oplopen.

    Iedereen wil alles weer open en ik ook. Alleen als we een 2de golf krijgen zitten we weer in hetzelfde schuitje met mogelijk ergere gevolgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 26 april 2020 18:18
    Ben Corona moe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 april 2020 00:44
    @Oxymorphone ik niet, doe mij nog maar een Coronaatje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 april 2020 11:49
    @fonsrutte Zo! Deze is goed!