"Ik ga zeker een hardcore-modus toevoegen, waarin doodgaan de spelwereld vernietigt. Ik heb alleen geen idee hoe dat zou moeten werken in de multiplayer. Wellicht dat spelers tijdelijk 'geband' kunnen worden van de server, totdat de wereld terug wordt gezet." Wanneer Notch de hardcore-modus toe gaat voegen is nog niet bekend.
De wereld van Minecraft is volledig opgebouwd uit grote pixelblokken. Spelers kunnen van alles bouwen, iets wat noodzakelijk blijkt wanneer de nacht valt en de monsters tevoorschijn komen. Het spel zit momenteel nog in de alpha-fase en kost €9,95. Wanneer het spel klaar is, zal de prijs worden verhoogd naar €20.
Reacties op: Minecraft krijgt hardcore-modus
jonne
The Chosen One
En skeletten killen in een grot is ook meer schuilen, wachten en geluk hebben dan strategie. Dat is als je kunt schuilen en er niet meer dan 1 vijand tegelijk is. Een item als een shield (met durability/weinig zicht etc.) zou zeer welkom zijn.
Geweldige game maar de vijanden kun je niet echt bevechten zoals in normale games.
Fint
Maar goed, 't maakt alles wel een stuk spannender en wellicht dat wat tweaks hier en daar de hardcore mode interessant kunnen maken.
Vichan
Shafy
The Chosen One
Sith
Begin met het toevoegen van de mogelijkheid voor vijanden om door materialen heen te breken, sterkere vijanden -> sterkere materialen. Zombies die door je aarde muren en houten deuren heen krabben. Skeletten die brandende pijlen afschieten en brandbare materialen in de hens kunnen zetten, of een stormram gebruiken tegen sterkere poorten. Creepers die (kleine) gaten in je muren blazen. Misschien wat nieuwe high-level vijanden als vliegende draken of katapulten die zelfs je grootste bouwwerken kunnen bombarderen.
Werken voor je verdediging, in plaats van el-cheapo het loodje leggen door een creeper die op je valt. Net als in de eerder genoemde Dwarf Fortress: dwing de speler eens die bombastische kastelen en creatieve valstrikken echt in te zetten om te overleven. Dan krijgen je bouwwerken eindelijk een beetje toegevoegde waarde.