Minder complexiteit in Universal Combat: Edge to Edge | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het laatste spel van 3000 AD, het onlangs uitgebrachte Universal Combat, werd door zowel pers als gamers niet bepaald juichend onthaald. Derek Smart, het genie achter deze game, schrijft dit onder andere toe aan de complexiteit van het spel. Voor veel gamers is Universal Combat immers te diep, veelzijdig en ingewikkeld. Ook was er veel kritiek op de graphics, iets wat volgens Derek een logisch gevolg was van de uitgestrektheid van de spelwereld. Beide euvels zullen verholpen worden in Edge to Edge, een stand-alone spinoff van de Universal Combat reeks dat in november van dit jaar zou moeten verschijnen. Met Edge to Edge richt 3000AD zich meer op de casual gamer en het spel zal dan ook kleiner van schaal zijn en meer actie bevatten:In battles between Terran military personnel and insurgents, players vie for control of space and planetary regions in large skirmishes featuring 64 player multiplayer deathmatch and base capture game modes. The single player game features a single campaign between the Terran military player and insurgent counterparts with 3000AD's advanced AI engines providing cutting edge tactical engagements. Players will be able to travel by land, sea and air during planetary engagements and also be able to travel to other conflict planets using shuttles and fighters.Universal Combat zal in november op de PC verschijnen en zal zo'n 30 euro gaan kosten. Wederom geen full-price game, maar dit maal is Derek er op voorbereid, wat een eventuele uitgeversrel zou moeten voorkomen, in theorie.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou