Bijna iedereen weet dat het illegaal is, maar toch worden games nog altijd op grote schaal gekopieerd. En deze groeiende piraterij dreiging is voor de game industrie gevaarlijker dan de diefstal van films en muziek, omdat games in een veel korter tijdsbestek verkocht kunnen worden.
Volgens de Entertainment Software Association (ESA) wordt 60% tot 80% van de totale opbrengst van een spel in de eerste paar maanden na de release verdiend. Er is geen tweede kans, en het illegaal kopieren dat in deze belangrijke periode plaatsvindt heeft dan ook grote gevolgen voor de verkoop.
Het probleem kan niet alleen op het internet worden afgeschoven. Ook games die op fysieke media verkocht worden veroorzaken veel schade. Sommige schattingen hebben het over 3 miljard dollar. Tel online piraterij daarbij op en je hebt een getal waar niemand iets zinnigs over kan zeggen.But it's an uphill battle to be sure. A survey in February by Santa Clara, Calif.-based Macrovision reveals the extent of the piracy problem in the video games industry. Of 2,219 PC gamers polled, 42% said they have copied PC games from friends and 59% said they have downloaded patches or free copies from the Internet; 46% admitted to obtaining at least one pirated game in the last 24 months; and 15% admitted to acquiring 15 pirated games or more in the past two years. Of the PC gamers, 66% said they have looked for and acquired "cracked" games online, and 18% of them were found on peer-to-peer sites.
Additionally, of the 6,000 Xbox and PlayStation 2 console gamers surveyed, about 21% admitted to playing pirated games and 20% copied games from their friends. About 19% downloaded patches or free copies.
Een oplossing is het aanbieden van games via het internet, bijvoorbeeld via streaming technologie. Dit zou een hoop extra kosten kunnen besparen (niet dat je dat dan ziet doorberekend in de prijs, zoals met DVD hoesjes het geval zou zijn, maar wat nooit gebeurde).
De aanpak van piraten en illegaal kopieren bestaat uit vijf punten: wetgeving, aansprakelijkheid, voorlichting, public relations en technologie. Alleen door het combineren van deze punten kan men illegaal kopieren tegengaan, aldus Ric Hirsch van de ESA.
Reacties op: Miljarden dollars schade door illegaal kopieren
kreative
tehpwn4g3
kreative
Cryothic
Inbreken is ook verboden, daar is al eeuwen regelgeving voor, daar zijn zat 'tools' voor om de dader te zoeken. En iedereen weet ook dat t niet mag. Ondertussen is er elke nacht wel een inbraak.
Maar ja, er moet wel iets aan gedaan worden.
Pegasus.nl
ShadowX
Dit is wat ik vind wat een ander vind mot hij weten .
Bioh4zard
ShadowX
Beter maken ze moeilijkere beveiligingen ofzo .. Halflife 2 was niet te kraken
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LOL en nogeens LOL
Bioh4zard
Ganjaman71
Ik koop elke game die ik online wil spelen omdat een keygen gewoon vaak niet werk.
Ken wel zegge dat ze geld mis lopen door mensen die geen internet hebbe maar geld mis lopen doen ze zo en zo wel.
Sgt.NightFire
anonymous
Dat is de normale prijs moeten zijn voor een fokking volledig spel!
Maar toch blijf ik de meeste games kopen, ten eerste omdat je anders geen geen games meer ziet als iedereen maar downloadt en ten tweede omdat ik het makkelijk betalen kan
BTW ik heb dit jaar nog geen 1 game gedownload! en twaalf games gekocht, maar hier zitten ook expansionpacks bij en afgeprijsde games, zoals Lock On: Modern Air Combat voor 4,99
Dus als je een gedownloade game hebt waar je veel plezier aan hebt gehad, en je ziet hem voor zo'n prijsje in het schap liggen, doe niet moeilijk en koop hem gewoon
EmperorPete
-Ruud-
EmperorPete
SumatroX
Waswat
CoolPix
BTW, Rockstar haalt tientallen miljoenen binnen met GTA, doen ze het maar met minder!
hel
hel