Dat liet medeoprichter Cai Haoyu weten in een speech voor de Shanghai Jiaotong University (via Games Industry). Bloomberg vroeg het bedrijf om bevestiging van de cijfers, maar kreeg die vooralsnog niet.
Het succes van het Chinese bedrijf wordt gedreven door de release van Genshin Impact in september 2020. De mmorpg verdient vooral geld aan lootboxen met nieuwe personages. De studio groeide na de release met 70 procent naar zo'n 2400 werknemers in Shanghai.
Deze maand verscheen update 1.3 voor de game, die onder andere nieuwe quests toevoegt. Genshin Impact is beschikbaar voor PlayStation 4, pc, iOS en Android.
Reacties op: 'MiHoYo verdiende bijna 39 miljoen euro in 2020'
SuperDre
Razgriz
SuperDre
"Cai said the company's revenue doubled over the prior year, reaching more than ¥5 billion ($774 million). "
Ofwel de originele artikel schrijvers van gameindustry hebben het al fout, want 5 billion yen is dus 'maar' 48 miljoen US dollars, geen $774 (zelfs al zou het hongkong dollars zijn, dan zou het nog steeds 363 miljoen zijn).
En er staat 'revenue' dat is dus omzet, geen winst.
Valerium
Goodieman
Voor een F2P game met toch zeer aardige reviews, al met al weinig belovends.
Chiaro
Het gaat dus om zo'n 773 miljoen US dollar aan omzet.