Nieuws
Genshin impact

'MiHoYo verdiende bijna 39 miljoen euro in 2020'

Bedrijf groeide aanzienlijk na release van Genshin Impact

Geschreven door Jacco Peek op
Genshin Impact-maker MiHoYo verdiende in 2020 5 miljard yen, omgerekend zo'n 39 miljoen euro.

Dat liet medeoprichter Cai Haoyu weten in een speech voor de Shanghai Jiaotong University (via Games Industry). Bloomberg vroeg het bedrijf om bevestiging van de cijfers, maar kreeg die vooralsnog niet.

Het succes van het Chinese bedrijf wordt gedreven door de release van Genshin Impact in september 2020. De mmorpg verdient vooral geld aan lootboxen met nieuwe personages. De studio groeide na de release met 70 procent naar zo'n 2400 werknemers in Shanghai.

Deze maand verscheen update 1.3 voor de game, die onder andere nieuwe quests toevoegt. Genshin Impact is beschikbaar voor PlayStation 4, pc, iOS en Android.

Dit artikel delen:

Lees meer

Het internet is een vergissing - Ron en Erik Podcast 322 'Google zag af van exclusieve Stadia-games Hideo Kojima en Yu Suzuki'
6

Reacties op: 'MiHoYo verdiende bijna 39 miljoen euro in 2020'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SuperDre

    • 28 februari 2021 13:39
    Tja, 39 miljoen klinkt mooi, maar daar moet natuurlijk nog wel de ontwikkelingskosten en doorlopende bedrijfskosten vanaf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Razgriz

    • 28 februari 2021 16:26
    @SuperDre Het gaat om de winst. De omzet bedroeg meer dan 800 miljoen dollar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 maart 2021 13:09
    @Razgriz hmmm.. uit origineel artikel:
    "Cai said the company's revenue doubled over the prior year, reaching more than ¥5 billion ($774 million). "
    Ofwel de originele artikel schrijvers van gameindustry hebben het al fout, want 5 billion yen is dus 'maar' 48 miljoen US dollars, geen $774 (zelfs al zou het hongkong dollars zijn, dan zou het nog steeds 363 miljoen zijn).
    En er staat 'revenue' dat is dus omzet, geen winst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 28 februari 2021 14:15
    Genshin Impact is geen MMORPG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodieman

    • 1 maart 2021 17:45
    Weinig indrukwekkend als je bedenkt dat Youtube volledig leeg lijkt te zijn gekocht met ads voor deze game. Omzet van 39 miljoen op een game als deze is slecht en als het 39 miljoen op 750 miljoen was, dan zijn dat ook geen gezonde marges.

    Voor een F2P game met toch zeer aardige reviews, al met al weinig belovends.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Chiaro

    • 1 maart 2021 20:17
    Het gaat blijkbaar om 5 miljard Chinese yuan - niet Japanse yen - welke meer dan 16 keer zoveel waard is. Yen en Yuan delen hetzelfde symbool, waar de verwarring waarschijnlijk uit ontstaat.
    Het gaat dus om zo'n 773 miljoen US dollar aan omzet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.