'MiHoYo verdiende bijna 39 miljoen euro in 2020'
Genshin Impact-maker MiHoYo verdiende in 2020 5 miljard yen, omgerekend zo'n 39 miljoen euro.
Dat liet medeoprichter Cai Haoyu weten in een speech voor de Shanghai Jiaotong University (via Games Industry). Bloomberg vroeg het bedrijf om bevestiging van de cijfers, maar kreeg die vooralsnog niet.
Het succes van het Chinese bedrijf wordt gedreven door de release van Genshin Impact in september 2020. De mmorpg verdient vooral geld aan lootboxen met nieuwe personages. De studio groeide na de release met 70 procent naar zo'n 2400 werknemers in Shanghai.
Deze maand verscheen update 1.3 voor de game, die onder andere nieuwe quests toevoegt. Genshin Impact is beschikbaar voor PlayStation 4, pc, iOS en Android.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
SuperDre 28 februari 2021 - 12:39
Tja, 39 miljoen klinkt mooi, maar daar moet natuurlijk nog wel de ontwikkelingskosten en doorlopende bedrijfskosten vanaf.
Razgriz 28 februari 2021 - 15:26
@SuperDre Het gaat om de winst. De omzet bedroeg meer dan 800 miljoen dollar.
SuperDre 1 maart 2021 - 12:09
@Razgriz hmmm.. uit origineel artikel: "Cai said the company's revenue doubled over the prior year, reaching more than ¥5 billion ($774 million). " Ofwel de originele artikel schrijvers van gameindustry hebben het al fout, want 5 billion yen is dus 'maar' 48 miljoen US dollars, geen $774 (zelfs al zou het hongkong dollars zijn, dan zou het nog steeds 363 miljoen zijn). En er staat 'revenue' dat is dus omzet, geen winst.
Valerium 28 februari 2021 - 13:15
Genshin Impact is geen MMORPG.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord