Midway heeft vandaag bekend gemaakt dat NARC, haar nieuwe misdaadgame waarin drugs een belangrijke rol spelen, in Amerika voor de schappelijke prijs van $19.95 in de winkels zal verschijnen. Midway benadrukt hierbij dat dit niets met de kwaliteit van het spel te maken heeft. Men schat namelijk in dat men met deze lagere prijs uiteindelijk een grotere omzet zal weten te bereiken. Doordat de groep gamende mensen de afgelopen jaren sterk veranderd is, is deze stap nu mogelijk volgens Midway:GS: How does the consumer factor into the equation? SA: We're definitely part of the cycle where price is starting to matter because we're getting another wave of customers to the table, and those customers are the ones who are price-sensitive, or more mass-market. In some cases, you can get a big win when you come out with the right price, but if you come out with the wrong price--one that's too high--you could kill yourself.

Midway schat zelf dat in de toekomst enkel nog de allergrootste titels bestaansrecht hebben voor de volle prijs. Als voorbeeld noemt men een BloodRayne 2, dat vooralsnog niet verder kwam dan 22.000 verkochte exemplaren. Dan te bedenken dat dat spel uitgebreid op de Amerikaanse televisie gepromoot werd!

Hopelijk heeft Midway gelijk, want dat zou moeten betekenen dat binnenkort meerdere games in prijs zullen gaan zakken. Sega en Take 2 bewezen met de ESPN sportreeks al dat een laag prijspeil voor extra afzet kan zorgen en dat de kwaliteit er zeker niet onder te lijden hoeft te hebben. Lees hier meer over wat Midway over deze lage prijs te zeggen heeft.