Microtransacties Guild Wars 2 'geven geen oneerlijk voordeel' | Gamer.nl

Microtransacties Guild Wars 2 'geven geen oneerlijk voordeel' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

O'Brien zegt te geloven in microtransacties "omdat ze de financiering van verdere ontwikkeling van het spel op een eenvoudige en open manier zekerstellen. Wij denken dat spelers de mogelijkheid moeten hebben om geld te steken in voorwerpen die visueel onderscheid bieden en meer manieren voor hen hen om zich te uiten. Ze moeten ook de mogelijkheid hebben om geld te steken in account-services en tijdbesparende items", aldus O'Brien.

Hij vervolgt dat het nooit zo mag zijn dat spelers geen plezier kunnen beleven aan een game die zij gekocht hebben zonder daar eerst nogmaals geld voor uit te geven. "En het is ook nooit oké dat spelers die geld in de game steken een oneerlijk voordeel hebben ten opzichte van spelers die er tijd in steken."

Geld in Guild Wars 2

In Guild Wars 2 zijn er drie soorten valuta: goud, karma en gems. Goud is het betaalmiddel dat in-game wordt gebruikt, karma is niet verhandelbaar en de gems zijn bedoeld om microtransacties mee te doen en kunnen met echt geld gekocht worden. Gems kunnen ook met andere spelers worden geruild voor goud en andersom. "We vinden dat belangrijk, omdat het meer spelers op gelijk niveau laat meedoen, of ze daar nu hun vrije tijd of beschikbare inkomen voor gebruiken", stelt O'Brien.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou