Nieuws

Microtransacties Call of Duty: WW2 komen volgende week

Tijd om COD Points te kopen?

Geschreven door Michel Musters op
Call of Duty: WW2-spelers kunnen vanaf 14 november met echt geld virtuele bedragen kopen in Call of Duty: WW2 om loot boxes mee aan te schaffen.
Dat blijkt uit Activision's website. Voor eigenaren van de digitale editie van de game geldt: "Je 1100 COD Points-bonus wordt op 14 november beschikbaar gesteld."


COD Points zijn aanweizg in Call of Duty-games zijn Advanced Warfare uit 2014 en kunnen alleen met echt geld aangeschaft worden, waar vervolgens weer loot boxes mee gekocht worden. Deze komen als 'supply drops' op de nieuwe sociale ruimte Headquarters binnengevallen. Maximaal 48 spelers kunnen in deze omgeving zien hoe anderen deze loot boxes openmaken.

Call of Duty: WW2 is nu beschikbaar voor PS4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Zo kan je data van Xbox One naar Xbox One X overzetten Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds
19

Reacties op: Microtransacties Call of Duty: WW2 komen volgende week

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Kelvintje

    • 7 november 2017 09:06
    Ik heb hier zo'n hekel aan. Geldtrekkerij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 7 november 2017 09:21
    Mooi zo. Volgende week meteen aanschaffen!

    Nee, ik weet het. Some more cheese with that? Maar deze sla ik dus ook gewoon echt wel over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TDF Damien NL

    • 7 november 2017 10:07
    Wat lopen jullie nou te janken joh. Het geeft geen enkele voordeel ingame en iedereen zou hetzelfde doen als je meer geld kan verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bertus B.

    • 7 november 2017 10:34
    @TDF Damien NL nou, ik weet niet hoe 't bij deze cod is maar bij eerdere cods kon je alleen wapens verdienen uit supply packs. Je kan/kon er wel degelijk een voordeel uithalen om die packs te kopen, mits het wapen wat je wilde er in zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TDF Damien NL

    • 7 november 2017 10:40
    @Bertus B. zou kunnen de vorige niet echt gespeeld bij deze is dat niet zo in ieder geval. Je kan alleen een epic versie van een wapen krijgen maar dan moet je het wapen zelf wel unlocken. en dit is ook alleen andere skin niet met extra damage ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 7 november 2017 12:15
    @Bertus B.
    Bij de vorige CoD's kreeg je er voordeel mee inderdaad, maar tot nu toe is alles wat uit lootboxes komt cosmetisch. Zo begint het met elke CoD dus ik hou mijn hart vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • killer28

    • 7 november 2017 13:21
    @TDF Damien NL Dat zeiden ze met black ops 3 ook, maar ondertussen heeft die game ook meer dan 40 wapens die je enkel met een supply drop kan krijgen ( op de boks handschoenen na ). Ik weet nog donders goed dat ik op een gegeven moment meer dan 2000 cryptokeys had ( dat is dus zo'n 60 openingen van kistjes ) en geen enkele wapen uit kreeg, dus besloot ik maar eens een pack van 10 euro te halen en ja hoor kreeg met 5 openingen al 2 wapens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 november 2017 10:40
    Call of Looty.

    supply LOOT drops on normandy beach.
    mijn over grootvader draait zich om in zijn graf dat hij hiervoor de nazi's verdreven heeft.

    Trophies voor het kijken naar hoe andere lootboxen openen. creatieve armoede..

    Maar prachtig voor de jeugd, zo'n game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 7 november 2017 11:28
    Ik heb redelijk wat geld verdient met de lootboxes uit counterstrike, ik hoef geen skins, maar ik laat er andere graag voor betalen.


    Trouwens er zitten typo's in de tekst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mdeking

    • 7 november 2017 11:54
    Oké, wil iedereen die dit spel speelt even deze comment lezen.
    De makers van dit spel hebben aangegeven dat de inhoud van de supplydrops 'cosmetic only' zullen zijn AT LAUNCH.
    In de aankomende weken zullen dus de wapens worden toegevoegd net als bij Blackops 3. Activision is een beursgenoteerd bedrijf vergeet dat niet.

    Tip: spaar al je supplydrops en open deze wanneer de wapens worden verdeeld!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DunkieXL

    • 7 november 2017 11:57
    Och weer een game die ik kan overslaan dit jaar. Gelukkig zijn er nog genoeg andere games die beter zijn en geen smerig verdien model hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 7 november 2017 12:02
    @DunkieXL My thoughts exactly :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 7 november 2017 15:03
    @DunkieXL Same here!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kelvintje

    • 7 november 2017 16:18
    @DunkieXL 👍👍

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 7 november 2017 15:13
    Als je gaat lopen zeuren over cosmetische lootboxes ben je toch best wel een beetje het spoor bijster hoor. Dat is gewoon lekker zeiken om het zeiken. Cosmetische minitransacties zitten al letterlijk een decennia in games. Ik weet nog heel goed dat in de eerste Dead Space je al van alles kon kopen. Niet alleen skins, ook betere wapens. Daar hoorde je destijds niemand over.
    Het is nu natuurlijk ook een beetje populair om hierover te zeiken.
    Bij Battlefront is de kritiek echt terecht. De onzin die ze daarin verwerkt hebben is bizar. Maar als je het enkel over skins hebt zie ik daar het kwaad niet van in.

    Maar ieder zo zijn ding natuurlijk. Als je persé games over wilt slaan omdat je een skin kan kopen met je eigen geld moet je dat lekker zelf weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 7 november 2017 16:26
    @Akira Als je het zo zwart wit wilt bekijken dan is mijn commentaar ook simpel zeuren.

    Het gaat mij om het totale plaatje, hoe het verdienmodel gevormd wordt alvorens het publiek de game in de winkel kan kopen.

    Leuk die extra dingen en dlc over een paar maandjes, maar ik steun het liever niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 7 november 2017 16:48
    @Akira Heb jij de comment van Mdeking niet gelezen alleen at launch zijn ze cosmetisch maar daarna komen die kutwapens er gewoon weer in, dusja dat zeiken snap ik wel, als ze het nou alleen bij cosmetisch zouden blijven zou ik dat ook niet erg vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kelvintje

    • 7 november 2017 17:43
    @Akira ik ga zoiezo geen cod halen. Een game die al jaren dezelfde game uitbrengt met een ander jasje trekt mij interesse niet meer na de eerste. Net als fifa enz enz. En die transacties kunnen er dan wel al "jaren" zijn…mijn mening is het geldklopperij. Ze kunnen makkelijk een game uitbrengen met alles er al meteen in verwerkt. Destiny, Destiny 2. Identiek aan mekaar…en weer 2 dlc's erachteraan gooien met nog meer van hetzelfde. Het gaat allemaal om de centen wat de gameplay ten koste gaat. Ze hebben zooo veel verdiend aan Destiny 1…met al dat geld had er wel iets meer vernieuwing kunnen komen. Geld, geld, geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 8 november 2017 08:48
    lekker belangrijk ik heb ze nog nooit gekocht