Nieuws
xbox

Microsoft: 'Xbox Series X en S zijn onze snelst verkochte consoles ooit'

Naar schatting zijn er 6,5 miljoen exemplaren verscheept

Geschreven door Michel Musters op
De Xbox Series X en S zijn volgens Microsoft de snelst verkochte consoles ooit van het bedrijf.

Dat meldt CEO Satya Nadella tegen investeerders. "De Xbox Series S en X zijn onze snelst verkochte consoles ooit, met meer verkochte exemplaren dan elke vorige generatie (gedurende dezelfde tijdspanne)."

Hoewel hij geen cijfers noemde, blijkt uit onderzoek van Niko Partners dat de Series X en S samen naar schatting ongeveer 6,5 miljoen keer zijn verscheept tot 30 juni 2021. In dezelfde tijdspanne werden er 5,7 miljoen exemplaren van de Xbox One en 5 miljoen exemplaren van de Xbox 360 verkocht.

Nadella benadrukt dat Microsoft voorlopig in de game-industrie blijft investeren. "We gaan vol voor games. Vorige maand tijdens E3 onthulden we onze grootste line-up aan games ooit. We kondigden 27 nieuwe titels aan die allemaal beschikbaar komen voor Game Pass-abonnees."

Over Game Pass laat Nadella weten dat leden ongeveer veertig procent meer games spelen en 50 procent meer geld uitgeven aan games dan niet-leden. Game Pass had tot januari dit jaar 18 miljoen leden - hoogstwaarschijnlijk ligt dat aantal inmiddels hoger.

Xbox Series X

Dit artikel delen:

Lees meer

Mobiele game Dr. Mario World gaat op 1 november offline De Epos H3 gamingheadset is een instapmodel voor de audiofiele gamer
14

Reacties op: Microsoft: 'Xbox Series X en S zijn onze snelst verkochte consoles ooit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DaVinkie

    • 28 juli 2021 12:03
    Ik heb een paar keer de neiging gehad om een Series S aan te schaffen als gamepass machine, maar de games die ik alleen via Xbox kan spelen zijn toch niet genoeg. Ik speel nog even geduldig mijn backlog weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 28 juli 2021 13:34
    Ik zag gisteren een filmpje van hoe Microsoft Flight Simulator draait op de Series S en besefte toen pas hoe ik die console heb onderschat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 28 juli 2021 14:48
    @denver Ik heb 'm gisteren even gespeeld op de X en snap nog steeds niet hoe ze die game in 4K uit dat kleine kastje weten te persen. Laat staan uit de S. Magnifiek stukje engineering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 28 juli 2021 14:25
    @DaVinkie het is heel leuk om andere types games te proberen die je normaal niet zou kopen. Ook is het leuk dat er steeds nieuwe games bij komen, voelt als of je ze gratis krijgt. Ben een groot fan van Gamepass en kan het je zeker aanraden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 juli 2021 12:49
    Series x is Microsoft best verkochte console ooit, de s is gewoon te koop prima console maar vraag is minder dan naar de series x

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 28 juli 2021 13:23
    Ik heb werkelijk waar geen idee waarom ik nog een xbox zou aanschaffen naast mijn ps5.
    En voordat iedereen begint met "fanboy!!" te schreeuwen, mijn 3070 vraagt zich hetzelfde af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 juli 2021 13:30
    @ali3n8tor dat maakt micro ook niet veel uit waar je hun games op speelt, op steam xbox of gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 28 juli 2021 13:36
    @ali3n8tor Als je liever op een pc gamed dan snap ik dat goed :) Ik ga toch voor het bank gemak

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 28 juli 2021 13:38
    @ali3n8tor Gemak van de gamepass, maybe ben je een fan van de games of heb je wat vrienden die de xbox ook hebben. Het verschilt per persoon, het maakt mensen ook niet zoveel meer uit denk ik, nu crossplay steeds vaker voorkomt. Zolang het maar geen blinde loyaliteit naar een bedrijf toe is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 28 juli 2021 23:38
    @KrisPain

    En ook blinde loyaliteit naar een bedrijf waar je als kind mee bent opgegroeid is niks mis mee!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 29 juli 2021 01:32
    @rreloaderr Blinde loyaiteit is nooit goed. Het betekent dat je zonder enige vorm van eerlijk en open kijken of kritisch denken naar wat iets of iemand doet, ze blijft steunen en volgen. Ook al doen ze verschrikkelijke dingen.

    Ten opzichte van een bedrijf, persoon , geografische locatie of andere identiteit (maakt niet uit wie/wat) is dat niet goed. Dat is ongezond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 29 juli 2021 11:17
    @Minoesh In de meeste gevallen is een blinde loyaliteit niet slim/goed maar wees eerlijk, je kan niet echt een foute keuze maken. De PS5 en Xbox Series X|S zijn prachtige consoles. Heb je altijd Xbox gespeeld, dan doe je er echt niet verkeerd aan om de Series X|S te halen, idem met de Playstation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 juli 2021 15:12
    Day 1 bezitter van de series X. Beest van een apparaat. Games beginnen nu ook lekker los te komen en toekomstbeeld met al die studio's i.c.m. gamepass is natuurlijk ook een fantastisch vooruitzicht. Xbox is back on track.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • vikingtom

    • 29 juli 2021 10:04
    Ik heb een ps5, gamepc met rtx 2070 en een xbox series x. De meeste speeluren zijn verassend met de xbox series x en de gamepass. Echt een aanrader.