Nieuws
xbox one

Microsoft wil veeleisende games via cloud naar Xbox One brengen

Waaronder Starfield en Microsoft Flight Simulator

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft is van plan om cloudtechnologie in te zetten om veeleisende games op Xbox One uit te brengen.

Dat laat het bedrijf op Xbox Wire weten. De meeste Xbox Series X en S-games verschijnen op dit moment ook nog op Xbox One, de vorige console van Microsoft. Aangezien games steeds meer kracht vereisen, wordt dit echter wel steeds moeilijker. Door de cloud in te zetten, kunnen veeleisende games toch nog speelbaar worden op Xbox One.

Het bedrijf noemt als voorbeeld Microsoft Flight Simulator, dat op 27 juli naar Xbox Series X en S komt. Die game kan via cloud gaming ook op Xbox One gespeeld worden. Andere games die hier gebruik van gaan maken, zijn Starfield, Redfall en S.T.A.L.K.E.R. 2.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Nieuwe PlayStation VR-headset komt eind 2022 uit' Judgment is een miljoen keer verscheept
8

Reacties op: Microsoft wil veeleisende games via cloud naar Xbox One brengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 16 juni 2021 11:35
    Dit is denk ik best een slimme zet. Een manier om te laten zien dat we eigenlijk geen consoles meer nodig hebben is door de allernieuwste games op de oude console speelbaar te maken.
    Ze zouden dat wel in de hoogste kwaliteit speelbaar moeten zijn natuurlijk en dat zal vooralsnog niet get geval zijn ga i kvanuit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 16 juni 2021 11:39
    En natuurlijk heb je een goede verbinding nodig. Daarmee komt ook weer de vraag hoeveel latency er tussen je acties zit, vooral in snellere multiplayer games kan dit van belang zijn.
    Maar volgens mij hadden ze dat best goed voor elkaar. Ook bij Stadia bv

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juni 2021 11:50
    @HunterSeeker speel wel eens xcloud en is prima te doen op 5g, en denk als je snel internet heb zoals hier in nl is het prima te doen, maar het zal nooit zo goed zijn als op een series x of pc of ps5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 16 juni 2021 13:06
    @hulstpower in het algemeen draait het best lekker ja maar ik heb toch regelmatig wel eens wat hicups gehad. Nu zal het denk ik nooit mogelijk worden om die er helemaal uit te strijken gezien geen enkele internetverbinding constant is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juni 2021 13:29
    @Riyakuya met razor kishi en 5g loopt het heel goed moet ik zeggen, ga ik op WiFi loopt het wat minder vind ik zelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 juni 2021 12:02
    @HunterSeeker Voor snelle MP games moet je dit nog niet spelen denk ik,maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
    Op mijn telefoon werkt het fantastisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 16 juni 2021 14:12
    Ik geloof wel dat dit erg goed kan werken. Op console zullen de meesten ook bekabeld spelen, dat scheelt alweer een hoop ten opzichte van mobiele verbinding. Maar ook de servers worden op dit moment geupgrade van One S naar Series X. Het lijkt me een uitstekend concept om je wel volledig te kunnen richten op next gen games, maar via deze optie een 'forward compatiblity' te bieden aan de bestaande userbase.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 16 juni 2021 16:25
    Heel mooi alternatief voor mensen die niet next gen kunnen kunnen of willen.