Nieuws
Nieuwe Kojima-game

Kojima: 'Alleen Microsoft begreep mijn idee'

Hij werd zelfs voor gek verklaard

Geschreven door Jari Klapwijk op
Microsoft was volgens Hideo Kojima het enige bedrijf dat vertrouwen had in het idee voor de Xbox-game waar Kojima Productions momenteel aan werkt.

Dat vertelt hij in een interview met IGN. Kojima werkt naast Death Stranding 2 aan een Xbox-game die gebruik maakt van de cloud. Het idee voor die game heeft hij aan meerdere uitgevers voorgelegd. "Het project waar we met Microsoft aan werken zit al vijf of zes jaar in mijn hoofd. Het project heeft een nooit eerder benodigde infrastructuur nodig, dus ik heb het idee met een hoop verschillende grote bedrijven besproken, maar zij leken allemaal te denken dat ik gek was", vertelt Kojima.

Microsoft ging uiteindelijk wel met het idee in zee. "Het was uiteindelijk Microsoft dat liet zien dat ze het idee wel begrepen en nu werken we samen aan het project, ook op technologisch gebied."

Kojima kondigde het project aan tijdens de Xbox en Bethesda Showcase. Hij gaf destijds weinig details. "Ik heb erg lang gewacht op de dag dat ik het eindelijk kon maken. Met Microsofts nieuwe cloudtechnologie en de veranderende trends in de industrie, is het nu mogelijk om mijzelf uit te dagen om dit nooit eerder verschenen concept te maken. Het gaat misschien een tijdje duren, maar ik kijk er naar uit om met Xbox Game Studios samen te werken en in de toekomst meer te laten weten."

Dit artikel delen:

Lees meer

The Last Of Us Part 1 Firefly Edition komt in Europa uit Intel reorganiseert grafische divisie
32

Reacties op: Kojima: 'Alleen Microsoft begreep mijn idee'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MikkelR1

    • 22 december 2022 15:06
    Mark my words: wordt een doodgewone game met cloud elementen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 22 december 2022 15:16
    @MikkelR1 ik neem zijn definitie van innovatie ook een beetje met een korrel zout. Death Stranding werd ook gemarket als iets heel speciaals en bleek uiteindelijk gewoon een doodnormale game. Vond er maar weinig echt innovatiefs aan. Ik snap het gehype rondom deze man sowieso niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 december 2022 15:18
    @MikkelR1 ze games zijn nooit dood gewoon, of je ze leuk vind of niet dood gewoon zijn ze zeker niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 december 2022 15:39
    @hulstpower Precies dit. Het feit dat er al zoveel over zijn games gesproken wordt zegt al best veel. Als kun je dat natuurlijk ook wat minder positoef opvatten.

    Ik kan me goed voorstellen dat Death Stranding niet bij iedereen klikt.
    Bij mij deed het dat wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 december 2022 15:45
    @Ziminar bij mij niet, maar ik geef credit waar credit is due.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 december 2022 15:14
    Ben benieuwd. Zelfs zonder cloud technologie weet Hideo Kojima iets zwaar unieks ( death Stranding) te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 22 december 2022 15:55
    @coola

    Dat komt omdat het een meesterbrein is die geniale games maakt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 december 2022 16:06
    @Iconic

    Ik weet dat je sarcastisch bent. Maar ik vind Hideo Kojima oprecht een meester genie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 23 december 2022 09:34
    @coola Dan ben je snel onder de indruk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 december 2022 09:49
    @brushaway

    Nah niet echt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SmartTies

    • 23 december 2022 12:27
    @Iconic
    Ik vind je oprecht een meesterbrein als je de 'vader' bent van de allereerste Metal Gear Solid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 23 december 2022 13:06
    @SmartTies

    Dat kan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 22 december 2022 18:38
    @coola ik ben waarschijnlijk een leek, maar wat is er zo anders aan cloud technologie als het gaat om gamen? Wat zou hij kunnen creeren wat er nu niet kan zonder deze technologie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 23 december 2022 00:42
    @Rachid.H
    Eventueel een continu signaal?
    Het idee van cloud gamen is dat je continu verbonden bent met een server, dus kan het zijn dat je op bepaalde momenten een andere ervaring krijgt.
    Het is een directere live-service model idee, als ik zo moet speculeren.

    Dat kan zeer interessant zijn… als het werkt.
    Denk bijvoorbeeld aan de PT, maar dat iedereen een andere volgorde krijgt in de loop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 23 december 2022 05:17
    @Ardyn dank je wel voor het uitleggen. Ik kan mij er nog niet echt iets bij voorstellen, maar ben uiteraard wel benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 december 2022 08:55
    @Rachid.H Volgens mij is het juist wat anders dan Ardyn hierboven beschrijft, maar misschien heeft ie wel gelijk. Lastig om te zeggen aangezien we niet weten wat het project precies is.

    In de cloud kun je vanalles laten uitvoeren die voor een normale PC of console veel te zwaar zijn om in een game te laten uitvoeren. Denk aan complexe AI of algoritmes. Hierbij zou de game op de client, dus jouw console, alleen een opdracht geven iets uit te laten voeren in de cloud en het resultaat daarvan gebruiken in de game die je aan het spelen bent.
    Dat is natuurlijk vrij complex, aangezien je een game niet kan laten wachten, men zal dus slim moeten omgaan daarmee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 december 2022 10:00
    @Ziminar het is inderdaad wat anders dan wat ardyn beschrijft. Anders was namelijk iedere mmo ook een cloud based game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 22 december 2022 15:33
    Hij is allang z'n touch kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 december 2022 15:42
    Er zijn ook niet zoveel partijen, waarmee hij dit volgens mij mee zou kunnen doen volgens mij.
    Alleen Amazon, Google en Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 december 2022 16:02
    @Ziminar Google was dacht ik de eerste maar die stopte met stadia en toen kwamen geruchten van een game met micro.