Nieuws
dualsense ps5

Microsoft vraagt of men DualSense-opties in Xbox-controller wil

'Voelt de Xbox Series X next-gen genoeg?'

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft vraagt in een enquête of gamers bepaalde opties van de DualSense terug willen zien in de Xbox Series X- en Series S-controller.

De vragenlijst wordt gestuurd naar sommige mensen die recentelijk de Xbox Series X of Series S hebben gekocht, zo meldt TechRadar. In de enquête wordt aan mensen gevraagd of ze bepaalde opties van de PlayStation 5-controller missen in de Xbox Series-controller.

Het is niet bekend wat Microsoft met de feedback van plan is. Mogelijk overweegt het bedrijf in de toekomst een nieuwe versie van de Xbox Series-controller uit te brengen waar een aantal van de opties uit de DualSense in zitten. Zo biedt de controller voor de PlayStation 5 haptische feedback.

In de enquête wordt verder onder andere gevraagd of men de Xbox Series-consoles "next-gen genoeg" vindt aanvoelen. Hieronder zijn enkele screenshots van de vragenlijst te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sky: Children of the Light komt deze lente naar de Switch Officiële Super Nintendo World-website toont alle hotspots
18

Reacties op: Microsoft vraagt of men DualSense-opties in Xbox-controller wil

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    KLUUT

    • 6 januari 2021 15:55
    Nee hoeft niet voor mij, controller is goed zo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 6 januari 2021 16:12
    Lijkt me wel leuk, maar het zou voor mij niet belangrijk genoeg zijn om er een los te kopen voor deze functie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 6 januari 2021 16:33
    Heb nog steeds geen ps5, maar wel van plan te kopen, tenminste als ze ooit nog op de markt komen want het is dood stil. Ik ben wel bang hoe meer sensors en motors hoe meer kans op storingen en functioneert de controller dan nog wel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 16:37
    @GoofyZ3 is zelfde als met auto 's he, hoe meer functies hoe meer er stuk kan gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodieman

    • 6 januari 2021 16:41
    Dan had MS dat bij aanvang moeten doen. Een ontwikkelaar van PS5 games weet dat elke controller die haptische feedback heeft en kan z'n game daar dus helemaal op instellen. Als je zo'n feature pas later in een generatie invoert heb je alweer last van fragmentatie van de userbase.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 6 januari 2021 17:47
    @Goodieman mwah, ze zouden volgend jaar een controller 2.0 uit kunnen brengen en dan gelijk vanaf nu wat budget geven aan de grote studios om te implementeren. Als t een extra functie is, is het nog geen fragmentatie toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 januari 2021 18:09
    @Goodieman denk het niet zo. Die optie in de ps5 kan ook uit lijkt me? Dan krijg je toch ook geen tweedeling. Het is nooit een gamebreaker feature, meer een leuke gimmick. Ikzelf schakel al die trilfuncties en feedback meteen uit, maar ik snap ook dat anderen het helemaal fantastisch vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 januari 2021 16:45
    Heb de vragenlijst gehad en ingevuld en moet zeggen dat de Playstation 5 controller een hele mooie verbetering is ten opzichte van de oude, of ik het nou echt Next-Gen wilt noemen nee. Ik was zeer tevreden met de Xbox Controller en gebruik voornamelijk op de Xbox de Elite V2 en op de PC de controller die bij de series X geleverd werd.
    Toch vind ik het geen straf als een nieuwe controller het zou krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 6 januari 2021 17:25
    Ik was juist wel blij dat ze niet voor grote veranderingen gingen en daardoor de oude gen controllers gewoon volledig mee kon nemen.. scheelde mij de aanschaf van 3 controllers omdat ik er altijd 4 wil hebben liggen voor de 2vs2 pes avondjes. Maar op zich; zolang al het oude ook blijft functioneren mogen ze best wat aanpassingen doen als dat echt een verbetering is. Voorlopig uiterst tevreden met de series X controller; ligt mega goed in den klauw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 18:11
    De PS5 controller is echt loodzwaar. En ja, dat is gechargeerd, maar bij lang gamen is het gewoon een irritant ding. En dat hele track- of touchpad, dat werd op de PS4 al niet gebruikt. Ofja, hooguit als extra knop. Ik ben geen fan. Plus ik heb twee Xbox Series X controllers kunnen kopen voor € 70, iets waar ik slechts één PS5 controller voor heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 6 januari 2021 18:58
    Vind de series X/S controllers toch weer een stapje vooruit dan de orginele One controllers. Meer grip en betere respons. Rumble is ook beter. Dus voor mij prima zo. Geen dual sense in m'n handen gehad nog. Maar dat komt wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 6 januari 2021 19:35
    Ja hoor, zolang je de adaptieve triggers ook weer uit kunt zetten zie ik het alleen maar als een toevoeging…!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 6 januari 2021 19:54
    Ik zeg doen MS. Die Dual sense is imho de echte next gen. Betere gfx en frame rate is leuk. Maar de haptic feedback en adaptive triggers zijn de echte next gen. En verre van een leuk gimmick.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 januari 2021 12:12
    Het is letterlijk een gimmick die je uit kunt zetten en eentje die door iedereen die competitief speelt uitgezet wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2021 13:49
    @denver

    Dat je het uit kan zetten maakt het nog geen gimmick.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • U9K

    • 6 januari 2021 21:22
    @redactie/schrijver van het bericht; het is wil, zonder t. Wilt bestaat niet, wild wel (maar dat heeft hier weer niets mee te maken).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 januari 2021 12:13
    Je vergist je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 6 januari 2021 21:30
    @redactie Men wil. Willen wordt zo niet vervoegd, overigens wel echt basisgrammatica.