"We hebben deze enorme Microsoft research organisatie en die is vrij belangrijk voor ons als platformhouders bij het bedenken wat het volgende is dat gaat komen. Het is waar Kinect vandaan kwam, het is waar het stemsysteem vandaan kwam, het is waar Drivatars vandaan kwam. Er zijn een aantal dingen in onze games die voortkomen uit Microsoft research. Kijkend naar zaken als Oculus, Morpheus — ze hebben me er nog geen een gestuurd — maar als ik denk aan VR en het gebruik daarvan in gaming, denk ik dat er echt iets in zit."

Spencer denkt echter niet dat straks elke game van virtual reality gebruik gaat maken: "Ik denk niet dat iedere game vereist dat ik een bril op m'n hoofd moet zetten om het spel te kunnen spelen, maar... er zijn echte, meeslepende games waar helemaal in de game meegesleept worden, zowel in de audio als visuele ervaring, heel erg goed kan werken."

Verder heeft Spencer ook ideeën over de kans dat virtual reality ook buiten de hardcore techscene kan slagen. "Wordt het ooit mainstream? Je ziet die aftakkingen; sommige mensen spelen simpele touchgames waar het voelt alsof je de Death Star bestuurt, en andere mensen zetten een bril op hun gezicht waarmee ze zich kunnen voelen alsof ze 24/7 in die wereld leven. Maar de grote ruimte in het midden is dichterbij de casual-kant qua gebruik."