Nieuws
Xbox Series X

Microsoft verwijdert jaarlijkse betaaloptie Xbox Live Gold

Prijs van jaarlijks abonnement gestegen

Geschreven door Jacco Peek op
Microsoft heeft de jaarlijkse betaaloptie voor Xbox Live Gold verwijderd. Dat bevestigt het bedrijf aan Trueachievements.

"Voor nu heeft Xbox besloten de twaalf maanden Xbox Live Gold-voorraadbeheereenheid (SKU) te verwijderen van de Microsoft Store", zegt een woordvoerder tegen het platform. "Klanten kunnen kiezen voor een of drie maanden Xbox Live Gold via de Microsoft Store."

Helaas gaf het bedrijf niet aan waarom de optie is verwijderd en of deze in de toekomst terugkeert. Een vooraf betaald abonnement voor twaalf maanden kostte 59,99 euro, waar een maand 6,99 euro en drie maanden 19,99 euro kost. Daarmee is de prijs van Xbox Live gestegen naar 80 euro.

Deze week kondigde Microsoft aan dat Project xCloud onderdeel wordt van Xbox Game Pass Ultimate. Ultimate bevat Game Pass voor Xbox One en pc, en Xbox Live Gold.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pre-show Xbox Games Showcase bevat 'wereldpremières' Italiaanse stemacteur: 'nieuwe Splinter Cell verschijnt mogelijk in 2021'
17

Reacties op: Microsoft verwijdert jaarlijkse betaaloptie Xbox Live Gold

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StarWolfer

    • 19 juli 2020 13:00
    Oftewel het wordt met bijna 20 euro duurder per jaar ? Dat is een flinke inflatie van 33%!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 juli 2020 13:18
    @StarWolfer las ergens dat gerucht is dat xbox live gratis word en dat het abbo gamepass en xcloud word alleen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 19 juli 2020 17:09
    @hulstpower Dat zou heel goed nieuws zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 juli 2020 17:56
    @Mmo-veteran zal goed nieuws zijn maar weet niet zeker of het echt waar is. Weet ook niet meer waar ik het las of hoorde helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 19 juli 2020 23:43
    Haha natuurlijk wordt dat niet gratis. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2020 06:41
    @denver Ik acht de kans klein. Maar om mensen naar hun dienst te trekken zal het een goede set zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 20 juli 2020 10:31
    @hulstpower ik heb het zelfde gerucht gelezen. En de reden waarom het gratis zou worden is nog niet eens zo gek beredeneerd: xbox live is namelijk ook gratis op pc. En aangezien Microsoft de pc en de xbox steeds meer als 1 ecosysteem gaan zien is het haast raar om op het ene platform wel te moeten betalen voor live, en op het andere platform niet.
    Dus dat xbox live gratis zou kunnen gaan worden zou in principe niet eens heel gek zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2020 12:22
    @rvg1983 Ja met je eens xbox live is altijd gratis geweest op pc volgens mij al in 360 tijd.
    Maar xbox live op consoles is ook een gans met gouden eieren voor xbox ze verdienen er veel aan, en om die rede denk ik ik geloof het pas als phil knight het bevestigd.
    Maar misschien gaat live gewoon op in gamepass en dat ze straks nog maar alleen gamepass abbo verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 20 juli 2020 12:34
    @hulstpower dat is het geen wat ik persoonlijk denk dat gaat gebeuren. De naam xbox love "verdwijnt" en alles wordt geschoven onder de naam Xbox Game Pass (ultimate)

    Maar als Microsoft daadwerkelijk besluit om niks meer te rekenen voor online gaming, dan delen ze wel een zeer flinke tik uit richting Sony. En dat zou een zeer bijzondere en gedurfde zet zijn van MS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2020 14:23
    @rvg1983 Ik ben wel met je eens als xbox dat doet dan is het een gedrufde zet en flinke tik richting sony.
    vooral omdat eigenlijk miscrosoft de rede is dat we op console voor online gamin moeten betalen overal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 20 juli 2020 14:31
    @hulstpower daarom zou het in mijn ogen de perfecte zet zijn van MS. Dan breng je Sony in een lastig pakket. En als MS win je een behoorlijk stukje goodwill van de consument/gamers.

    In Augustus houd Microsoft weer een showcase (zover bekend) die meer gericht is op randzaken als hardware en serivces. Dus wie weet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2020 15:37
    @rvg1983 ja dacht Sony ook voor ps5. Denk dat dan 1 van de 2 ook als eerste de prijs vrij gaat geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • didis

    • 19 juli 2020 19:52
    Is er iets bekend over of je een eerder gekochte 12 maanden nog wel kunt redeemen de aankomende maanden? Moet namelijk nog wachten tot november.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 juli 2020 21:14
    @didis dat zou ik denken van wel als ie al gekocht is. Je zou hem nu kunnen I voeren en dan moet abbo met nog eens 12 maanden van de einde datum van je huidige verlengt worden dat had ik met me gamepass abbo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • didis

    • 22 juli 2020 21:14
    @hulstpower Er schijnt een maximum op het aantal jaarabonnementen dat je kunt stacken. Ik zou dan pas de eerder aangeschafte code ergens in november kunnen redeemen. Om tot 2023 te kunnen blijven genieten. De jaarprijs voor ultimate abonnement is erg duur vergeleken met gold.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 juli 2020 06:38
    @didis Ja klopt maar je krijgt er ook genoeg voor terug.
    Heb in 2 jaar al geen game meer gekocht voor xbox en heb echt heel veel games gespeeld er door ook op me pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • whaha

    • 20 juli 2020 18:28
    Dan ben ik uiteindelijk toch blij dat ik een paar maanden terug 3 jaar abonnementen heb verzilverd!