Nieuws

Microsoft verhoogt prijzen eigen Xbox Series-games naar 70 dollar

Games als Starfield en Forza Motorsport gaan waarschijnlijk tussen de 69,99 en 79,99 euro kosten

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft aangekondigd dat het in 2023 de prijzen van diens eigen Xbox Series X en S-games naar 69,99 dollar verhoogt.

Xbox-games kosten in de VS nu nog 59,99 dollar. Door de aankomende wijziging gaan games als Forza Motorsport, Starfield en Redfall 69,99 dollar kosten in de Verenigde Staten. 

Diverse current gen-games van andere uitgevers en games ontwikkeld door Sony-studio's die op PlayStation 5 verschijnen kosten al een tijdje 69,99 dollar. In Europa wordt dat op de PlayStation Store omgerekend naar 79,99 euro, al worden in winkels over het algemeen prijzen tussen de 69,99 en 74,99 euro gehanteerd. Het is niet officieel bekendgemaakt of first-party Xbox-games ook rond die koers gaan kosten, maar dit ligt wel in de lijn der verwachting.

Een woordvoerder van Microsoft tegen IGN: "De prijs reflecteert de content, schaal en technische complexiteit van deze titels. Zoals met alle games die door onze Xbox-teams worden ontwikkeld, zullen ze ook op dag één op Game Pass beschikbaar blijven komen."

Afgelopen oktober hintte Xbox-topman al naar prijsstijgingen voor Xbox-games, -consoles en Game Pass. "Ik denk dat we op een bepaald moment de prijzen van bepaalde dingen omhoog moeten gooien, maar deze feestdagen vonden we het belangrijk om de prijzen hetzelfde te houden. We hebben de prijs van onze console, onze games en ons abonnement gelijk gehouden. Ik denk niet dat we dit eeuwig volhouden. Ik denk dat we op een bepaald moment de prijs omhoog moeten schroeven."

Dit artikel delen:

Lees meer

Fotomodus aan God of War Ragnarök toegevoegd Releasedatum Star Wars Jedi: Survivor uitgelekt
90

Reacties op: Microsoft verhoogt prijzen eigen Xbox Series-games naar 70 dollar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XCiL3

    • 6 december 2022 09:26
    Dit is natuurlijk alleen nodig om hun financiele doelstellingen (continual growth) te behalen, niet omdat ze er anders verlies op draaien. De wereld gaat naar de knoppen door het kapitalisme (en TikTok).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 december 2022 11:03
    @XCiL3 Nee, komt gewoon door de inflatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 6 december 2022 22:13
    @SuperDre Toch akelig dat een bedrijf door het verhogen van prijzen de inflatie makkelijk kan compenseren, maar ik als werknemer kan dit niet. Als ik morgen enkelzijdig mijn salaris verhoog sta ik morgenmiddag op straat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 december 2022 23:22
    @ebiker tja, dat ligt dan dus aan jouw baas, veel werknemers krijgen per januari er 10% bij (minimumloon gaat namelijk dan in 1 keer met 10% omhoog). Maar je kunt natuurlijk altijd om een loonsverhoging vragen, of je het krijgt is een 2e.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 6 december 2022 09:28
    Waarom zou je 70 euro betalen voor een first party game als je hem ook via gamepass kunt spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 december 2022 11:03
    @Snoop213 Omdat sommige mensen misschien maar 1 of 2 spellen willen en niet continue willen blijven betalen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 6 december 2022 11:13
    @SuperDre Je weet dan gamepass maandelijks opzegbaar is. Ik ga dat vanaf 2024 ook doen gewoon gamepass nemen als er goede games op zijn. En niet meer voor 3 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 6 december 2022 11:53
    @Snoop213 liever een losse game kopen en houden voor onbepaalde tijd of kunnen doorverkopen dan een gamepass abo voor mij. Ik koop slechts een paar games per jaar en speel die dan heel veel. Ik heb een PS5 en XSX maar XSX heeft maar 1 game die ik leuk vind, FH5 dus die heb ik gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 december 2022 09:33
    Ze kunnen voor halo infinite een Ikea shooter toch geen 70 euro gaan vragen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 6 december 2022 09:41
    @Roy36NL Haha. Ik denk dat ze die prijzen verhogen om iedereen naar gamepass te lokken. Want je als consument wel een flinke dief van je eigen portemonnee als je 70 euro gaat betalen waar je met het gold trucje ook 99 euro kunt 3 jaar gamepass kunt halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 december 2022 09:56
    @Snoop213 daar zit wat in hoe hoger de prijzen voor de games hoe aantrekkelijker de gamepass service is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 6 december 2022 09:59
    @Roy36NL Is die echt zo slecht dan? Ik moet er nog steeds aan beginnen maar met een 9- op metacritic lijkt me die toch niet zo slecht als jij zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 6 december 2022 10:25
    @Robskeee Nee joh. Gewoon een vette game. Helemaal als je er pas nu in duikt, door alle patches en verbeteringen. Had de game zelf op release gespeeld en vond 'em toen al vet. (Singleplayer. Multiplayer heb ik maar 15 uurtjes gespeelt, maar wel dope)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 6 december 2022 10:38
    @Markus88 Speel eigenlijk altijd alleen de campaign, en wat potjes splitscreen custom games. Moet er toch maar eens aan beginnen. Thx.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 december 2022 10:45
    @Robskeee ik vind hem super overrated. Buiten het feit dat het een release game moest zijn hij stond notabene op de achterkant van mijn serie x doos waren en of zijn heel veel modi nog niet beschikbaar. Het is halo dus dan heb je wel een goede basis. Het is een goede game, maar een slechte halo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 6 december 2022 10:48
    @Roy36NL Dit dus imo kun je dan beter mcc kopen heb je meer plezier aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 6 december 2022 10:53
    @Robskeee is zeker een prima singleplayer shooter, Multiplayer is wel een teleurstelling vanwege beperkte content

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 6 december 2022 11:11
    @Robskeee Halo is niet meer zoals vroeger en daar zijn de meeste fans (terecht) niet blij mee. De release was wel drama, maar de staat van de game nu is echt niet slecht. Het is nog steeds niet de oude Halo ervaring die veel mensen verwachten, maar ik vind het desalniettemin een leuk spel. Kortom, gewoon aan beginnen. Als je gewoon niet hetzelfde verwacht als Halo in het Bungie tijdperk, dan ga je er echt wel van genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 6 december 2022 18:01
    @Robskeee
    Open world Halo met een grappling hook, genoeg redenen voor plezier gok ik maar vanwege open world ook minder lineair verhaal enzo. Heb me er goed mee vermaakt, na het uitspelen niet meer aangeraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 6 december 2022 09:36
    4 the player$