Nieuws
Xbox Series S

Microsoft verhoogt prijs Xbox Series X in Zweden

Dat deed het eerder al in Japan

Geschreven door Jari Klapwijk op
De prijs van de Xbox Series X en S is in Zweden omhoog gegaan.

Dat schrijft GamingDeputy. De prijs van de Series X is verhoogd van 5.695 Zweedse kronen (SEK) (€514,14) naar 6.195 SEK (€559,28). De Series S is van 3.595 SEK (€324,55) naar 3.894 SEK (€351,55) gegaan. De prijs wordt aangepast vanwege de waarde van Zweedse kronen ten opzichte van andere valuta. 

Eerder verhoogde Microsoft al prijzen in Japan. De Series X ging van 54.978 yen naar 59.978 yen (389,71 euro naar 425,18 euro), en de Series S gaat van 32.278 yen naar 37.978 yen (228,82 euro naar 269,23 euro).

Microsoft liet destijds in een statement weten dat de prijsverhoging te maken hebben met het gelijktrekken van de prijzen in alle regio in verband met veranderende wisselkoersen. "We evalueren de impact van lokale prijzen regelmatig om redelijke consistentie over alle regio e behouden. De prijsverandering heeft impact op onze consumenten en was een moeilijke beslissing om te maken. We blijven van plan om de ultieme Xbox-ervaring te bieden die onze consumenten verwachten."

Niet alleen de prijzen van consoles worden in sommige landen verhoogd. Ook de adviesprijs van Microsofts games is verhoogd naar zeventig dollar. Xbox-games kostten vorig jaar in de VS nu nog 59,99 dollar. Door de wijziging gaan games als Forza Motorsport, Starfield en Redfall 69,99 dollar kosten in de Verenigde Staten. In Europa wordt dat doorgaan omgerekend naar tachtig euro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed Valhalla krijgt vanmiddag allerlaatste update Marvel's Avengers-regisseur biedt excuses aan voor de game
16

Reacties op: Microsoft verhoogt prijs Xbox Series X in Zweden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 februari 2023 09:24
    Ik ga geen grap maken over de duurste vorm van gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 21 februari 2023 09:55
    @ali3n8tor Is er in verleden een grap gemaakt hierover door iemand over een bepaald platform of mis ik iets, nu al 3 comments over een duurste vorm van gaming?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 februari 2023 10:21
    @xevulutionx wellicht heb je iets gemist ja :) er was eens een veteraan in MMO's die overal riep dat sony de duurste vorm van gaming was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 21 februari 2023 10:54
    @ali3n8tor hahaha, op dit moment kan hij het net zo goed op z'n voorhoofd tatoeeren want, zal voor altijd bij hem blijven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 februari 2023 12:43
    @Liquidshake Maar Ps5 is ook nog een duurdere vorm van gaming. Omdat ik voor de Xbox gamepass ultimate 12 maanden 101,25 kwijt bent. en voor Playstation gemiddeld 70 euro per game kwijt bent. Dus voor 3 first party titels van Sony betaal ik 210 euro. En voor Xbox 101.25. Dus Sony blijft altijd de duurdere van de 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 21 februari 2023 14:13
    @Snoop213 alleen bezit je die games niet op gamepas tenzij je de rest van je leven blijft betalen. en je vergeet de tv van 1999e die bij je xbox hoort. in dat huis van 390.000e met 600e gasrekening. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 februari 2023 14:31
    @ali3n8tor Haha maar ik hoef games ook niet speciaal te bezitten. Want ik ben geen verzamelaar meer zoals vroeger. Meestal verkoop ik zodra ik een game heb uitgespeeld hem weer. Dus nee voor mij goedkoper.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 februari 2023 18:30
    @ali3n8tor ik Moest een cinemawall laten bouwen om alleen me ps5 in te kunnen laten passen ;), gelukkig had ik me tv al voor me series x scheelde weer 1600 ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 21 februari 2023 09:28
    Toen de PS1 in 1995 uit kwam was deze fl 799
    Omrekenen naar nu, met inflatiecorrectie, is dat €670,83
    Dus eigenlijk vallen deze prijzen nog steeds best wel mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 21 februari 2023 09:52
    @Aerofox81 PS2 was zelfs 1199 gulden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 21 februari 2023 09:54
    @tmvde ja idd heb alleen 1149 in mn hoofd gehad altijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 21 februari 2023 10:49
    @xevulutionx zou ook kunnen, ik wist het niet meer precies en kwam die 1199 tegen in een artikel op PU.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 21 februari 2023 10:04
    @tmvde Dat is dan omgerekend €907,31 haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 21 februari 2023 09:30
    WAT!? Schandalig! Hoe durven ze! Microsoft is de duurste vorm van gaming op deze manier.

    /s

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 21 februari 2023 10:55
    @The_Stifmeister haha onze duurste vorm van gaming veteraan is nu wel akelig stil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 21 februari 2023 09:41
    Sony moet gauw met een antwoord komen en ook de prijs in Zweden verhogen! Zo blijven ze achter op Microsoft en kan echt niet! Sony kan zo niet de duurste vorm van gaming wereldwijd zijn, en dan goedkoper zijn in Zweden, dat is oneerlijk richting Zweden!