"Iets waar wij naar kijken en wat we willen begrijpen van klanten, is of dit iets is dat ze ook echt willen", zegt Dennis. "Voegt het iets toe aan de game-ervaring? Leidt het af van de game-ervaring? Is het iets dat ze op lange termijn willen gebruiken? Of is het iets dat ze een paar keer proberen om dan weer terug te gaan naar de standaard 2D-modus."

Sommige gamemakers voegen al wel 3D-ondersteuning toe aan Xbox 360-games, dit is echter niet van dezelfde kwaliteit als stereoscopisch 3D dat op PlayStation 3 beschikbaar is. Microsoft wil deze functionaliteit echter best toevoegen, als hier vraag naar is. "We kijken naar de marktpenetratie van 3D-televisies, we kijken of het iets is dat mensen kopen en we passen ons daaraan aan en innoveren, net zoals we hebben gedaan door verschillende updates en features uit te geven [voor Xbox 360]. Als er andere dingen zijn die we met 3D willen doen, omdat consumenten ernaar vragen, gaan we dat onderzoeken."

Druk

Dennis is er nog niet van overtuigd of het de consument is die 3D-wil, of dat er vooral vanuit de industrie op aangestuurd wordt. "Er was veel druk van sommige mensen in de industrie om mensen ervan te overtuigen dat ze in 3D willen gamen", zegt Dennis. "Je kunt je afvragen waarom ze dit doen, misschien willen ze iedereen een nieuwe televisie laten kopen." 

Dennis lijkt te verwijzen naar Sony, die 3D als zeer belangrijke strategie ziet voor de PlayStation 3. Sony heeft er op meerdere fronten baat bij dat 3D-gaming een succes wordt, omdat het bedrijf ook zelf 3D-televisies verkoopt. Iets vergelijkbaars was aan de gang met Blu-ray; in de strijd tegen het vergelijkbare HD-DVD besloot Sony om een Blu-ray-speler toe te voegen aan de PS3. Mogelijk deed het bedrijf dit ook om het medium meer kans op succes te geven.