Nieuws

Microsoft test 'Family'-plan voor Xbox Game Pass Ultimate uit

Tot nu toe beschikbaar in Ierland en Colombia

Geschreven door Michel Musters op
In bepaalde landen is Microsoft een familieabonnement van Xbox Game Pass Ultimate aan het uittesten.

Het bedrijf biedt het abonnement tot nu toe aan in Colombia en Ierland, specifiek aan Xbox Insider-leden. Het artikel op Xbox Wire maakt geen melding van wanneer andere landen de optie kunnen verwachten.

Met het abonnement kunnen maximaal vijf spelers voor een totaalprijs lid worden van Game Pass Ultimate. Ze zijn individueel minder geld kwijt dan wanneer ze allemaal los een abonnement zouden afsluiten. Het maakt niet uit of de mensen uit hetzelfde huishouden komen.

Normaliter kost Game Pass Ultimate 12,99 euro per maand voor één persoon, maar de Family-versie kost 21,99 euro per maand. Wanneer vijf mensen samen betalen zijn ze dus minder geld kwijt. Alleen één abonnee maakt het geld over naar Microsoft - anderen moeten het geld dus naar die persoon overmaken.

Met Xbox Game Pass Ultimate krijgen spelers toegang tot Game Pass op console en pc, Xbox Live Gold om online te kunnen gamen en cloud streaming voor het spelen van games op o.a. mobiel.

Dit artikel delen:

Lees meer

Saints Row-uitgever Koch Media heet nu Plaion Vaardigheden nieuw Apex Legends-personage uitgelicht
24

Reacties op: Microsoft test 'Family'-plan voor Xbox Game Pass Ultimate uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • BadPlayerOnr

    • 5 augustus 2022 14:15
    En de prijsoorlog gaat door. Microsoft weet dat de concurrentie hier niet mee kan gaan. Het maakt ze niet uit hoeveel verlies zij lijden. Daarom maken ze al jaren geen cijfers openbaar. Zelfde strategie als Amazon en Uber gebruiken. Ze hebben bijna eindeloos geld door investeerders of door winst uit andere business en weten dat de concurrentie dit niet heeft. En dan is het simpel afwachten tot de concurrentie leeggebloed is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 5 augustus 2022 14:40
    @BadPlayerOnr
    Dit is gewoon iets waar men om vraagt omdat je dit ook kan krijgen bij bijvoorbeeld Nintendo, Spotify of Google.

    Daarnaast maken ze toch bekend hoeveel omzet hun gaming divisie heeft gedraaid, hoeveel daarvan uit services kwam en dat de dienst inmiddels 25miljoen subscribers heeft.

    Dit is in mijn ogen echt niet te vergelijken met wat Uber, Thuisbezorgd of Amazon doet aangezien ze gewoon winstgevend zijn met hun gaming divisie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 5 augustus 2022 14:46
    @FishSt1ck Xbox heeft al jaren niet meer hun winsten of verliezen openbaar gemaakt. Omzet geeft daarover geen informatie. Je kan 10 miljard omzet hebben en 11 miljard aan kosten dan maak je nog steeds een verlies van 1 miljard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 5 augustus 2022 15:22
    @BadPlayerOnr
    Je hebt gelijk, omzet en winst is inderdaad niet hetzelfde. Zie ook inderdaad genoeg speculatie over gamepass dat (nog) niet winstgevend is.

    Zie het echter meer als vergelijking met netflix omdat er geen vergelijkbare dienst als gamepass was voor dat ze er mee kwamen. Google/Apple en Amazon hebben hun eigen variaties (die allemaal goedkoper zijn) en PS+ is niet eens een directe concurrent omdat de diensten geen platform delen. Zie je argument dat dit gedaan wordt om de concurrentie dood te bloeden (zoals Uber, Amazon, Thuisbezorgd) dus niet.

    Ze willen mensen in hun ecosysteem krijgen, net als met consoles die zonder winst verkocht worden. De winst wordt veelal behaald met verkoop van games en randapparatuur.

    Daarnaast zijn ze net als Netflix enorm aan het investeren om de kosten van de content omlaag te krijgen en daarmee de operationele kosten.

    Uiteraard maken ze het hiermee eventueele nieuwe spelers in de games as a service markt wel moeilijker, maar dat heeft de inmiddels weet ik hoeveel streaming diensten die er nu zijn ook niet tegengehouden toen Netflix begon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 5 augustus 2022 19:55
    @BadPlayerOnr rofl ms maakt winst punt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 augustus 2022 15:29
    @BadPlayerOnr Hoezo kan de concurrentie hier niet in mee gaan? Nintendo doet het namelijk al tijden en was hier dus al eerder mee dan Microsoft.
    Nou heb ik het vermoeden dat je ook niet duid op Nintendo, maar op die andere concurrent, maar tenzij je met bewijzen komt voor die claim ga ik toch zeggen dat t pure speculatie is.
    Voordat ik weer in een of ander kamp gedrukt wordt, ik zeg dus niet dat t tegendeel waar is he. Ik zeg dat tenzij er bewijzen zijn het antwoord niet veel duidelijker is dan "weten we niet"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 5 augustus 2022 15:57
    @BadPlayerOnr Behalve als je concurrenten partijen als Google en Amazon zijn die ook schier oneindig diepe zakken hebben en toevallig ook in de streamingsdiesnten zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 augustus 2022 16:05
    @BadPlayerOnr Denk dat je vergeet dat sony een klant is van microsoft voor hun cloud technologie, dan is micro nintendo en sony paar jaar terug samen op e3 beurs dacht ik, samen op 1 podium om een front te vormen tegen google, amazon, tencent en meta. En micro heeft in verleden ook miljoen in apple gestoken omdat het zo slecht ging toen met ze. Micro is zeker neit heilig hoor maar ze willen echt niet de enige in gaming zijn en dat ze de enige zijn, en dit wilt sony en nintendo ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 5 augustus 2022 17:49
    @hulstpower
    Natuurlijk willen ze dat wel (net zoals Sony en Nintendo dat willen). Als je de enige bent die een console verkoopt en dus ook de enige die daar games voor verkoopt dan maak je velen malen meer winst dan wanneer je die taart met andere partijen moet delen. Het is een utopie die natuurlijk nooit uitkomt maar het liefst zou elke console-boer de enige zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 augustus 2022 20:51
    @The_Stifmeister nee dat willen ze niet, hebben ze ook al meerdere keren gezegd. Maar concurentie is goed vaak gebleken in alles zowat. Willen ze de grooste en beste zijn ja natuurlijk dat wilt zowat elk bedrijf of sporter of wat dan ook. Maar als je geem concurentie heb kan je je lat niet verhogen je zelf uitdagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 5 augustus 2022 22:13
    @hulstpower
    Ja want we moeten inderdaad de woorden van een miljarden bedrijf dat enkel geinteresseerd is in winst geloven. Kom op, zo naief ben je toch niet echt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 augustus 2022 22:26
    @The_Stifmeister ja want als ze de enige wouden zijn waarom dan apple redden in 97, hadden ze geen geld gegeven waren ze nu daar in de enige zowat misschien wel. Nogmaal wilt micro de grooste en beste zijn ja dat zeker de enige nee dat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 6 augustus 2022 07:17
    @hulstpower
    Je denkt toch niet dat Microsoft Apple heeft gered uit puur altruisme? Dat ligt echt iets genuanceerder. Apple moest onder andere een rechtszaak laten vallen tegen Microsoft en Internet Explorer moest de standaard browser worden op Macs. Bovendien lieten ze zo zien dat ze geen monopolie hadden/wilden door een concurrent te helpen omdat het ministerie van Justitie toen ook achter Microsoft aanzat om die reden. Ze hebben dus gewoon een afweging gemaakt wat voor hen het meeste geld op zou leveren (zoals grote bedrijven altijd doen).

    Miljarden bedrijven als Microsoft (en Sony en Nintendo) doen niets zonder er zelf beter van te worden. Logisch ook want het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 augustus 2022 07:53
    @The_Stifmeister tuurlijk doen ze het om er xelf ook beter van te worden, maar monopoly is niet goed en stopt zelf ontwikkeling van product. Ik noem voorbeeld toen wwf en wcw bestonden waren de kijk cijfers super hoog en hadden ze goeie verhalen en personages. Na de aankooo werd wwf alleen heerser en ging prdouct naar beneden met nu kijkcijfers laag en halve stadiums gevuld. Ze werden niet meer uitgedaagd dus dachten we doen maar fans kijken toch wel want er is niks anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 5 augustus 2022 18:50
    @hulstpower Het gaat hier niet eens om MS. Sony en Nintendo zouden dit ook doen als zij het geld hadden. Ik denk gewoon dat wij als gamers geen baat aan hebben als een bedrijf het voor het zeggen heeft. En ik zie in de strategie van MS precies dat als einddoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 5 augustus 2022 19:13
    @hulstpower Apple had toen 1,2 Miljard aan cash reserves. Dus 150 miljoen van Microsoft was echt niet belangrijk. En Microsoft heeft daar ook iets voor teruggekregen namelijk dat Apple stopt met rechtszaken tegen Microsoft vanwege copyright schendingen. Microsoft heeft heel veel van gejat van Apple.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 augustus 2022 20:47
    @BadPlayerOnr wat praa jij ze kregen non voting shares er voor en ze werden zowat van bankrupcy gered. Mede door bill en terug komst van steve jobs was dat beide niet gebeurt dat was apple er niet meer. En een rechtzaak werd stop gexet ja en micro zei dat office voor 5 jaar op mac bleef.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 6 augustus 2022 00:09
    @hulstpower Ik zeg het nogmaals Apple had destijds 1,2 miljard aan geld reserves. Microsoft heeft Apple niet gered met 150 miljoen. Ze waren niet bankroet. Ja de deal met Microsoft over het Office pakket heeft hun geholpen. Microsoft had ook hier veel te danken aan Apple de eerste versies kwamen namelijk op MacOs uit. Bill Gates heeft veel aan Apple te danken. Het bedrag was vooral symbolisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 augustus 2022 08:15
    @BadPlayerOnr ik zeg hrt dan misschien snap je het dan, stel je hebt gelijk ze hebben 1.2 miljard aan cash, maar producten flopte en aandelen zakken en nog meer kosten dan kan het zijn dar ze meer kosten/schulden hebben dan geld. Of simpel je ziet het wel eens bij celebs dat ze paar miljoen hebben maar hun schulden en kosten en schulden laat is hoger dan wat ze hebben dan vragen ze chapter 13 aan in amerika. De investering van micro heeft geholpen samen met de terug kost van steve jobs was beide niet gebeurt dan was apple er nubwaarschijnlijk niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 5 augustus 2022 22:53
    @BadPlayerOnr ik zou de biografie van Steve Jobs eens lezen, daar staat het heel anders in . MS heeft Apple destijds enorm geholpen en Apple heeft zelf heel veel van Xerox gejat.
    Het ging namelijk om de muis en de grafische interface. Xerox heeft die destijds bedacht en Apple heeft dat van ze afgekeken toen ze bij Xerox rondliepen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.