Het bedrijf biedt het abonnement tot nu toe aan in Colombia en Ierland, specifiek aan Xbox Insider-leden. Het artikel op Xbox Wire maakt geen melding van wanneer andere landen de optie kunnen verwachten.
Met het abonnement kunnen maximaal vijf spelers voor een totaalprijs lid worden van Game Pass Ultimate. Ze zijn individueel minder geld kwijt dan wanneer ze allemaal los een abonnement zouden afsluiten. Het maakt niet uit of de mensen uit hetzelfde huishouden komen.
Normaliter kost Game Pass Ultimate 12,99 euro per maand voor één persoon, maar de Family-versie kost 21,99 euro per maand. Wanneer vijf mensen samen betalen zijn ze dus minder geld kwijt. Alleen één abonnee maakt het geld over naar Microsoft - anderen moeten het geld dus naar die persoon overmaken.
Met Xbox Game Pass Ultimate krijgen spelers toegang tot Game Pass op console en pc, Xbox Live Gold om online te kunnen gamen en cloud streaming voor het spelen van games op o.a. mobiel.
Reacties op: Microsoft test 'Family'-plan voor Xbox Game Pass Ultimate uit
BadPlayerOnr
FishSt1ck
Dit is gewoon iets waar men om vraagt omdat je dit ook kan krijgen bij bijvoorbeeld Nintendo, Spotify of Google.
Daarnaast maken ze toch bekend hoeveel omzet hun gaming divisie heeft gedraaid, hoeveel daarvan uit services kwam en dat de dienst inmiddels 25miljoen subscribers heeft.
Dit is in mijn ogen echt niet te vergelijken met wat Uber, Thuisbezorgd of Amazon doet aangezien ze gewoon winstgevend zijn met hun gaming divisie.
BadPlayerOnr
FishSt1ck
Je hebt gelijk, omzet en winst is inderdaad niet hetzelfde. Zie ook inderdaad genoeg speculatie over gamepass dat (nog) niet winstgevend is.
Zie het echter meer als vergelijking met netflix omdat er geen vergelijkbare dienst als gamepass was voor dat ze er mee kwamen. Google/Apple en Amazon hebben hun eigen variaties (die allemaal goedkoper zijn) en PS+ is niet eens een directe concurrent omdat de diensten geen platform delen. Zie je argument dat dit gedaan wordt om de concurrentie dood te bloeden (zoals Uber, Amazon, Thuisbezorgd) dus niet.
Ze willen mensen in hun ecosysteem krijgen, net als met consoles die zonder winst verkocht worden. De winst wordt veelal behaald met verkoop van games en randapparatuur.
Daarnaast zijn ze net als Netflix enorm aan het investeren om de kosten van de content omlaag te krijgen en daarmee de operationele kosten.
Uiteraard maken ze het hiermee eventueele nieuwe spelers in de games as a service markt wel moeilijker, maar dat heeft de inmiddels weet ik hoeveel streaming diensten die er nu zijn ook niet tegengehouden toen Netflix begon.
Tyranus
Messtranor
Nou heb ik het vermoeden dat je ook niet duid op Nintendo, maar op die andere concurrent, maar tenzij je met bewijzen komt voor die claim ga ik toch zeggen dat t pure speculatie is.
Voordat ik weer in een of ander kamp gedrukt wordt, ik zeg dus niet dat t tegendeel waar is he. Ik zeg dat tenzij er bewijzen zijn het antwoord niet veel duidelijker is dan "weten we niet"
Ziminar
hulstpower
The_Stifmeister
Natuurlijk willen ze dat wel (net zoals Sony en Nintendo dat willen). Als je de enige bent die een console verkoopt en dus ook de enige die daar games voor verkoopt dan maak je velen malen meer winst dan wanneer je die taart met andere partijen moet delen. Het is een utopie die natuurlijk nooit uitkomt maar het liefst zou elke console-boer de enige zijn.
hulstpower
The_Stifmeister
Ja want we moeten inderdaad de woorden van een miljarden bedrijf dat enkel geinteresseerd is in winst geloven. Kom op, zo naief ben je toch niet echt?
hulstpower
The_Stifmeister
Je denkt toch niet dat Microsoft Apple heeft gered uit puur altruisme? Dat ligt echt iets genuanceerder. Apple moest onder andere een rechtszaak laten vallen tegen Microsoft en Internet Explorer moest de standaard browser worden op Macs. Bovendien lieten ze zo zien dat ze geen monopolie hadden/wilden door een concurrent te helpen omdat het ministerie van Justitie toen ook achter Microsoft aanzat om die reden. Ze hebben dus gewoon een afweging gemaakt wat voor hen het meeste geld op zou leveren (zoals grote bedrijven altijd doen).
Miljarden bedrijven als Microsoft (en Sony en Nintendo) doen niets zonder er zelf beter van te worden. Logisch ook want het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
hulstpower
BadPlayerOnr
BadPlayerOnr
hulstpower
BadPlayerOnr
hulstpower
Ziminar
Het ging namelijk om de muis en de grafische interface. Xerox heeft die destijds bedacht en Apple heeft dat van ze afgekeken toen ze bij Xerox rondliepen