"De online veiligheid van Xbox Live-leden blijft van het grootste belang, daarom nemen we voortdurend maatregelen om Xbox Live te beschermen tegen steeds veranderende bedreigingen", schrijft het bedrijf in een statement. "We zijn ons er echter van bewust dat een kleine groep klanten problemen heeft met het herstellen van hun accounts zodra ze een probleem hebben gemeld. We werken rechtstreeks met deze klanten om hun accounts zo snel mogelijk te herstellen en bekijken onze processen opnieuw om een positieve klantenservice-ervaring te kunnen verzekeren."

Afgelopen weken duiken er verhalen op van mensen die het slachtoffer zijn van phishing; oplichters weten de Xbox Live-accountgegevens van iemand te bemachtigen en kopen producten met de betalingsmiddelen die aan het betreffende account zijn gekoppeld.

De oplichters kopen eerst zoveel mogelijk Xbox Live-punten en vervolgens een Family Gold Pack. Met dit pakket is het mogelijk om Microsoft-ounten cadeau te doen aan andere accounts. Vervolgens maken de dieven verschillende Xbox Live-accounts aan, waar de punten naartoe gesluisd worden. Deze Xbox Live-abonnementen worden verkocht op veiligsites.

Kotaku berichtte onlangs over een vrouw die op deze manier driehonderd dollar verloor. Het verhaal kreeg extra aandacht, omdat de klantenservice van Microsoft niet adequaat had gereageerd toen zij contact had opgenomen. Waar Microsoft had beloofd haar Xbox Live-account te vergrendelen, gebeurde dat niet, waardoor er nog meer geld kon worden afgeschreven van haar PayPal-account. Microsoft heeft haar inmiddels schadeloosgesteld voor het volledige bedrag.