Nieuws
xcloud

Microsoft rolt vandaag cloudgamen uit voor pc en iOS 

Vanaf vandaag uitnodigingen

Geschreven door Jacco Peek op
Vanaf vandaag rolt Microsoft cloudgamen uit voor pc en iOS-apparaten. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in een blogpost.

De 'beperkte bèta' is nog niet direct beschikbaar voor alle gebruikers, maar wordt uitgerold middels uitnodigingen voor Game Pass Ultimate-leden. 

Gebruikers kunnen daarmee via de webbrowser gebruikmaken van cloudgamen en ruim honderd games spelen. Momenteel worden alleen Edge, Chrome en Safari ondersteund. Spelen gaat via de website Xbox.com/play.

Met de browserfunctie op iOS omzeilt Microsoft het beleid van Apple, dat gamestreamingapplicaties niet toestaat in de App Store. Om te voldoen aan de richtlijnen zouden alle games op de dienst individueel geregistreerd moeten worden, wat de ervaring voor consumenten volgens Microsoft in de weg zou zitten.

Uitnodigingen om deel te nemen worden vanaf vandaag verstuurd naar Xbox Game Pass Ultimate-abonnees.

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame in Sound Mind verschijnt op 3 augustus Selecte groep Xbox-gebruikers test Quick Resume-verbetering
9

Reacties op: Microsoft rolt vandaag cloudgamen uit voor pc en iOS 

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 20 april 2021 16:04
    Klasse move. Opzouten met dat geneuzel van Apple. Die snijden zichzelf nu mooi in de vingers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 20 april 2021 16:53
    @kleinekoosjer yup. MS wilde ze gewoon betalen voor in de app store te mogen zijn, nu krijgt Apple niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 20 april 2021 17:35
    Ik ben benieuwd of je hiervoor moest aanmelden. Ik zat ook in de beta voor xcloud op mobiel, wat toen voor de spellen die ik probeerde, erg goed werkte, maar heb me niet speicifiek voor deze beta aangemeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 20 april 2021 18:17
    @NightyNite volgens mij hoef je je niet apart aan te melden voor deze beta, Microsoft heeft een aantal Ultimate gamepass members een invite gestuurd. Ik vermoed alleen Amerikanen op dit moment.

    Ik vind het ook wel een mooie zet, zetten ze Apple mooi te kijk.
    Als Microsoft slim is bouwen ze er een heel platform omheen waarin ook andere games gespeeld kunnen worden . Pakken ze een hoop inkomsten van de stores af. En verlaat het percentage naar 10% of en in eerste instantie misschien zelfs wel niks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 april 2021 07:20
    @Ziminar zou een goeie zijn voor fortnite sinds hun ruzie met apple en android

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishForce

    • 20 april 2021 21:14
    Heb al een invite gehad. Weet alleen niet of iedereen die een Game pass ultimate member is een invite krijgt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 20 april 2021 23:03
    @FishForce Ik heb er geen gehad dus ik denk het niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 21 april 2021 01:45
    Mega dit toch! Ben benieuwd hoe mijn oud bakbeest nu zware games draait via xcloud:D

    Ben wel verbonden met kabel en snel internet…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 april 2021 09:34
    @Frezzle precies, ik heb alleen een surface laptop. Fantastisch apparaat maar echt niet geschikt om te gamen, als dit goed werkt, is het helemaal top :)