Microsoft: 'Populariteit Halo was praktisch een vloek' | Gamer.nl

Microsoft: 'Populariteit Halo was praktisch een vloek' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"In de latere jaren [van de Xbox-consoles en de Halo-franchise] was het in mijn optiek bijna een vloek, omdat Halo zo'n belangrijk onderdeel van Xbox werd dat het de serie schaadde", zo legt Fries uit, die in het interview terugblikt op de franchise. "Als mensen denken dat Halo het belangrijkste is van een console, dan moet Halo er voor de lancering van het apparaat zijn en mag het zijn releasedatum niet mi en, ook al krijg je daardoor een slechtere Halo-game. Het leek alsof het spel belangrijker was geworden dan de console, iets dat ik nooit heb gewild."

Hoe de a ociatie tu en de twee is ontstaan, is voor Fries een lastige vraag. "Dat is moeilijk om te zeggen. Heeft de [Xbox] Halo groot gemaakt of juist andersom?" Wel is hij van mening dat een te grote nadruk op één titel, zoals Halo, ervoor zorgt er ook geen andere intere ante titels gemaakt zullen worden. Fries noemt als voorbeeld Gears of War, dat ook exclusief voor een Microsoft-console werd uitgebracht.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou