Nieuws
Xbox Series X

Microsoft plant ondersteuning voor upscaletechniek AMD op Xbox Series X en S

FidelityFX Super Resolution is alternatief voor Nvidia's DLSS

Geschreven door Jacco Peek op
Microsoft is van plan FidelityFX Super Resolution (FSR) van AMD te implementeren op Xbox Series X en S.

Dat zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen IGN. FidelityFX Super Resolution is een tegenhanger van Nvidia's DLSS-techniek en is een manier om de resolutie van games via verschillende algoritmes op te schalen. Dat kan ook hardwarecapaciteit besparen en daarom zorgen voor hogere framerates.

FSR is volgens AMD ook bedoeld om games voor verschillende generaties platformen ontwikkelen eenvoudiger te maken. Hoewel de techniek officieel op 22 juni beschikbaar wordt voor AMD- en Nvidia-videokaarten, is het ook al beschikbaar op development kits van Xbox Series X en S.

'Binnenkort' onthult Microsoft meer details.

Dit artikel delen:

Lees meer

Guerrilla Collective toont Jay and Silent Bob-titel en andere indiegames Warner Bros. Games houdt geen losse presentatie tijdens E3
14

Reacties op: Microsoft plant ondersteuning voor upscaletechniek AMD op Xbox Series X en S

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juni 2021 12:20
    Benieuwd wanner ps het naar de defkit gaat brengen, xbox heeft het al ongeveer een maandje geleden op de defkit. En of ze het al gebruiken voor games zoals halo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 6 juni 2021 20:30
    @hulstpower
    Zullen ze nodig hebben gezien de afgelopen 'niet erg grafisch goed' ontvangen trailer van halo. Ik geloof hier geen spectaculair vooruitgang in te zien als het überhaupt merkbaar is. Meer opbeurende positieve techtalk, die nauwelijks merkbaar is. Maar goed je moet je product natuurlijk wel in een positief daglicht zetten om de zoveel tijd. Om de klant tevreden te houden en de verkoopcijfers te spekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 6 juni 2021 20:40
    @RoepieRoepie84 als fidelityfx ook maar een beetje in de buurt komt van dlss dan weet je dat dit iets is wat veel meer is dan alleen een gimmick om de klant tevreden te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juni 2021 21:09
    @Fred6er het werkt zelfs op nvidea kaarten die geen dlss ondersteunen, dan weet je dat het goed zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 6 juni 2021 16:22
    Maar waarom dan niet op de PS5?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 6 juni 2021 20:33
    @oropher is toch niet nodig het verschil zal zo minimaal zijn…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juni 2021 21:11
    @RoepieRoepie84 verschil zal heel groot zijn juist kijk naar titels die dlss 2.0 ondersteunen zoals death stranding 4k ziet er zelfs upscale beter uit in de game dan native 4k en hogere fps veel hoger dan native resolution. Dus zal minimaal zijn is dus niet waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 7 juni 2021 00:01
    @hulstpower
    Nou goed jou mening hulstpower. Ik denk als we jou voor een systeem zetten zonder de upscaletechniek en daarna met dat de gewone dat de gemiddelde leek geen verschil gaat merken. Meningen en mensen zijn nou 1maal verschillend. Dus jou 'argumentatie' niet waar is erg bepalend. Wat in mijn ogen ook niet waar is dan. Ondanks je eigen mening mag hebben!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 7 juni 2021 01:55
    @RoepieRoepie84
    Er bestaat zoiets als objectief beter.
    In dit geval kan het het verschil maken tussen 30 fps op 4k en 60 fps op 4k en/of raytracing aan en/of kwalitatief beter.
    Natuurlijk valt ook redelijk objectief vast te stellen dat met betere gfx niet heel veel meer te halen valt op het gebied van immersie.
    Veel liever zien we betere physics en/of A.I. en/of een hogere framerate, maar daar kan FSR juist wel bij helpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 juni 2021 06:36
    @RoepieRoepie84 Is niet mijn mening dit is een feit waar digital foundry mee is gekomen, en er zijn veel meer games die veel beter draaien op dlss 2.0

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 6 juni 2021 18:37
    Neem aan dat ps5 het dan ook zal krijgen? Of is dit een van die nadelen van de ps5 die geen volledige RDNA2 architectuur heeft? Zou wel een flinke domper zijn dan voor Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juni 2021 18:45
    @Riyakuya het is al bevestigd dat ps5 dit krijgt, maar dat hebben ze ook met vrr en is er ook nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 6 juni 2021 19:21
    @Riyakuya
    Maakt niet uit. Het draait namelijk ook op Nvidia gpu's.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 6 juni 2021 22:09
    Goeie techniek, kan voor consoles en PC heel veel moois opleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.