Microsoft patenteert spierbesturing voor games | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In oktober kwam voor het eerst een video naar buiten waaruit bleek dat Microsoft betrokken was bij dit project van Scott Saponas, student van de Universiteit van Washington in de Verenigde Staten. In de videois bijvoorbeeld te zien hoe een testpersoon de game Guitar Hero speeltzonder het gebruik van een plastic acce oire.

De besturing werkt met een aantal draden die worden vastgemaakt op de onderarm en de elektromyografische signalen van de spieren opvangen en die omzetten in data. Deze technologie zou niet alleen voor games, maar ook voor de besturing van een MP3-speler en het openen van een auto gebruikt kunnen worden.

Natal

Het is niet bekend in welke fase het project van Microsoft op dit moment verkeerd en of de techniek uiteindelijk gebruikt gaat worden voor games. Microsoft brengt later dit jaar wel het vergelijkbare Project Natal voor de Xbox 360 uit. Natal maakt het dankzij een interne camera mogelijk om games met lichaamsbeweging te besturen. Een controller is dan niet benodigd.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou