Microsoft ziet potentie in DualSense-features voor Xbox-controller

Microsoft ziet potentie in DualSense-features voor Xbox-controller

Microsoft sluit niet uit het dat bepaalde eigenschappen van de DualSense-controller gebruikt voor een nieuwe Xbox-controller.

Dat claimt Xbox-hoofd Phil Spencer in de meest recente aflevering van de Kinda Funny Gamecast. "Ik denk dat Sony goed werk heeft afgeleverd met hun controller en we kijken naar bepaalde onderdelen en denken dat we bepaalde dingen moeten gaan doen."

Het zou niet voor het eerst zijn dat Microsoft diens Xbox-controller aanpast gedurende een generatie van diens spelcomputer. Overigens heeft Sony dat zelf ook gedaan: gedurende de levensloop van de eerste PlayStation bracht het bedrijf de DualShock-controller uit, waarmee het na het succes van de Nintendo 64 analoge sticks op diens controller toevoegde.

Tijdens Spencers deelname aan de Kinda Funny Gamecast werd ook benadrukt dat virtual reality geen prioriteit heeft op Xbox. "We kijken naar wat er gebeurt op pc. Wat vr betreft is de beste ervaring die ik heb gezien de Quest 2. Diens ongebondenheid en gemak in gebruik zorgt er voor dat het niet aan een Xbox hoeft aangesloten te zijn." Spencer heeft de afgelopen jaren al vaker gemeld dat Microsoft, en specifiek de Xbox-afdeling, op dit moment niet van plan is zich in de vr-markt te positioneren.

Xbox Series X

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Beter goed gejat dan slecht bedacht, dit bedoel ik niet negatief.

0
test

@hulstpower precies!

0
test

Ik moet toegeven dat de dual sense en haptic feedback me geen bal interreseerde totdat ik er 1 in mn handen had.. van het oppompen van je knijpkat in metro exodus tot de regendruppels in returnal, het voegt zoveel immersie toe dat een gewone controller gewoon saai is nu.. misschien wel de meest hidden nextgen feature van de ps5. Dit zijn kleine details waar Sony wel aan denkt bij een nieuwe console waar ms zich maar richt op raw power. Nu met een haptic feedback controller komen voor je xbox (als ie ooit komt) als een aftertought is weer typisch ms, zit je weer met een userbase die geen haptics heeft en games die het niet ondersteunen en nieuwe games die het wel zouden ondersteunen en je er weer een speciale controller voor moet kopen.

0
test

@ali3n8tor maar dat heb je nu ook enigszins met de dualsense HF. Multiplatform games ondersteunen het misschien (paar dacht ik) maar niet speciaal gefocust erop. Dus krijg je half gebakken HF functies in multiplatform games. Zelf heb ik het uit staan bij bijvoorbeeld spiderman. Bij het slingeren vind ik het gewoon irritant.

0
test

@MissMeNL een paar? Elke game ondersteund de DS.. (kan niet linken want, spam ... ) Half gebakken? zoals ik al zei, de xbox of dualshock 4 voelen nu levenloos aan als ik ze gebruik. Het voegt voor mij gewoon wat toe, al is het in Metro je luchtgun oppompen (met de tegendruk) of in Wrecked over banden of brokstukken heen te rijden of schade aan je auto oplopen (trillingen op verschillende plekken in de controller) De DS hf functies zitten gewoon standaard in de sdk van de ps5, je zou als gamedesigner gek zijn om ze niet te gebruiken...

0

Aanbevolen voor jou