Nieuws

Microsoft overweegt energiebesparende grafische modi

Voor Xbox- en pc-games

Geschreven door Jari Klapwijk op
Microsoft vraagt spelers in een enquête of ze behoefte hebben aan verschillende grafische modi om Xbox- en pc-games energiezuiniger te maken.

Dat schrijft Windows Central. De enquête wordt verspreid via de Xbox Insider Hub op pc en console. Spelers wordt gevraagd of ze baat zouden hebben bij opties om in-game performance en resolutie aan te passen om minder energie te verbruiken op de Xbox en pc. 

Daarnaast vraagt Microsoft of de huidige energiecrisis het koopgedrag van spelers verandert en of deze nieuwe optie daar iets aan zou veranderen. Verder wordt gevraagd hoe spelers deze modi zouden willen noemen. Daarbij worden eco-saving en energy-saving als voorbeelden benoemd. Een dergelijke enquête betekent overigens nog niet automatisch dat de functie in de toekomst wordt toegevoegd.

Microsoft legt steeds meer de focus op het besparen van energie. Met een recente update voor Xbox Series X en S werd het energiebesparingsmenu aangepast, waardoor het duidelijker is hoeveel energie er bespaard kan worden met de Energy Saver-modus. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuw PlayStation 5-model komt mogelijk in 2023 Modern Warfare 2 bracht al een miljard dollar op
10

Reacties op: Microsoft overweegt energiebesparende grafische modi

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 8 november 2022 10:27
    Ik speel het liefst in 320x240, zonder textures en op 15fps om mijn stikstof uitstoot te verminderen van mijn 4090 RTX kaart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 8 november 2022 11:59
    @ali3n8tor vergeet niet je monitor uit te zetten dat kleine beetje stroom kan je ook nog besparen xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 november 2022 14:43
    @ali3n8tor zo speel ik ook, vanuit me Jacuzzi

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 8 november 2022 22:42
    @ali3n8tor

    15 is wel max hoor, anders ga je alleen maar meer gebruiken doordat het een flick show wordt en het langer allemaal duurt.

    :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 8 november 2022 16:48
    zolang mij deze beperkingen niet opgelegd worden allemaal prima. Ik houd t gewoon op t maximum iig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bleacdemon

    • 8 november 2022 18:25
    Vol gas op mijn Series X. Daar heb ik het voor gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 8 november 2022 21:44
    Hahaha yeah right, f#ck that

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 8 november 2022 22:45
    Hoe wel ik nog niet hoeft te bezuinigen en ik op moment genoeg knaken hebt om mijn ding te doen ben ik wel een voorstander om te bezuinigen aan mijn portemonnee, niet omdat het moet maar omdat ik de knaken liever zelf behoud.

    Energie contract loopt nog tot 2025, en zal ik niet bezuinigen op mijn energie wat betreft gamen, wel hebben we click aan click uit gekocht en gaat bijna alles in de avond van de stroom af, dit heeft mij al meer dan 150 tikkies (kwh) bespaart in 1 maand tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 9 november 2022 08:05
    Goed dat er eens kritisch gekeken wordr naar de steeds hoger oplopende systeemeisen en steeds meer verbruikende videokaarten. Al is microsoft daarbij een minder groot probleem dan sommige andere studios.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 9 november 2022 10:05
    @lightyears en dat terwijl in mijn optiek de beste games amper veel van een systeem vragen. Ik vermaak me nog steeds meer met games als Rayman Legends dan de moderne twaalf in een dozijn rotzooi die afgelopen jaren is uitgekomen.