Nieuws
Xbox Series X

Microsoft onthult releasedatum Xbox Series X en krabbelt weer terug

Is het een fout of een lek?

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft liet gisteren op zijn website weten dat de Xbox Series X dit jaar op Thanksgiving beschikbaar is, maar haalde dit vervolgens weer van zijn website af.

Op de Amerikaanse website van de Xbox Series X stond kort "verschijnt op Thanksgiving 2020" - dat op 26 november wordt gevierd in de Verenigde Staten. Kort daarna werd dit er afgehaald en vervangen met "Feestdagen 2020".

Microsoft's Larry Hryb laat weten dat het een incorrecte lanceringsdatum was. "We willen rond de feestdagen van 2020 lanceren." Dat sluit bovengenoemde releasedatum natuurlijk nog steeds niet uit. Of die datum correct was en gewoonweg nog niet naar buiten gebracht mocht worden, of zoals Microsoft aangeeft echt incorrect, is niet bekend.

Eerder deze week werden alle specificaties van de Xbox Series X onthuld: bekijk ze hier. Gisteren werden ook de specs van de PlayStation 5 uit de doeken gedaan. Beide consoles moeten voor zover bekend eind dit jaar beschikbaar komen.

Xbox Series X

Dit artikel delen:

Lees meer

Echo is het nieuwe speelbare Overwatch-personage Octopath Traveler wereldwijd twee miljoen keer verkocht
21

Reacties op: Microsoft onthult releasedatum Xbox Series X en krabbelt weer terug

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MadNeo

    • 19 maart 2020 08:49
    En de hype komt lekker op gang.. zal me niks verbazen als ze inderdaad rond Thanksgiving 2020 lanceren en hierdoor een voorsprong op de console van Sony creëren.
    Naast de technische cijfers van de console (gezien de TFLOPS), kunnen ze Sony op deze wijze te slim af zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2020 09:03
    @MadNeo beide consoles zijn te verschillend om nu al te zeggen welke sneller is. Maar in sombere tijden pak je alles aan dat snap ik. Zal het van Xbox wel slim vinden als eerste uit te komen. Waar ik Xbox wel heel stil in vindt zijn de exclusives. Ze zetten heel groot in op BC en gamepass, maar de hardcore gamer heeft het meeste al lang gespeeld. Nieuwe generatie vraagt om nieuwe games. Ik zal waarschijnlijk de Xbox halen omdat bijv COD wat lekkerder draait en de ps5 om de exclusives. Mocht de Xbox ook de exclusives aan gaan bieden dan wint hij deze generatie. Laten we in ieder geval hopen op veel game plezier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2020 10:14
    @Roy36NL Micro komt met games net als toen met de 360.
    Ga er maar vanuit dat er een nieuwe forza , de nieuwe halo, hellbalde 2, en een game van mensen van naughty dogg en tomb raider director die micro naar een nieuwe studio heeft gehaald. En denk ook de zelda achtig game van rare.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 19 maart 2020 12:50
    @hulstpower
    En denk ook de zelda achtig game van rare
    Oh man, dat zou zo awesome zijn. Yes please.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2020 14:30
    @niqomipa Weet je welke ik bedoel.
    Vond het puur op lijken misschien het wel heel wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 maart 2020 14:06
    @Roy36NL knappe jongen als je nu als kunt zeggen dat COD wat lekkerder zal draaien op de xbox dan op de PS5.. Zal best kunnen zijn dat dat uiteindelijk zo is, maar daar valt nu natuurlijk nog niets van te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 maart 2020 14:05
    @MadNeo Ik denk dat Gamepass toch microsoft's grootste troef is..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Xymie

    • 19 maart 2020 09:41
    Ik denk dat M$ zijn exclusives op de E3 wilde gaan onthullen. Nu dat niet doorgaat…

    Kwa snelheid denk ik dat het niet veel verschilt.
    De PS5 SSD is compressed 9GB/s en de Xbox 4.8GB/s
    Kwa CPU is de Xbox hoger geklokt met verder dezelfde specs
    Kwa GPU heeft Xbox meer CU's, maar deze zijn lager geklokt als de CU's in de PS5.
    Als het echt zo is dat zoals zowel Sony als M$ heeft gezegd dat de SSD gebruikt zal gaan worden om assets te laden tijdens het spelen (ipv alleen klaarzetten in geheugen tijdens laadschermen), dan zal de PS5 echt voordeel hebben van de snellere SSD en de Xbox voordeel van de snellere CPU en GPU. Hierdoor ontloopt het elkaar denk ik niet veel.

    Grootste voordeel van de Xbox is denk ik dat zij niet aan dynamische processor/gpu snelheden doen, zoals de PS5 en PC's maar altijd op dezelfde kloksnelheid draaien. Wat denk ik makkelijk developt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2020 10:12
    @Xymie maar xbox heeft meer tf en de gpu van sony is gelocked en kan toch de snelheid halen wat ze zeiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 maart 2020 11:14
    @hulstpower Is het juist niet andersom? Die van de xbox zijn volgens mij gelockt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2020 12:08
    @fonsrutte nee de gpu is gelocked maar kan als moet meer krijgen dacht ik dat ie zei

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 maart 2020 11:14
    @Xymie Je gehele reactie wordt gereduceerd tot poep door gebruik van 'M$'. Zonde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 19 maart 2020 14:18
    @fonsrutte Ik kreeg zojuist een fax uit 1990. Zelfs toen was dit al achterhaald en kinderachtig inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 19 maart 2020 10:50
    Grappig om te zien hoe Sony fanboys zich in allerlei bochten wringen nu de nieuwe Xbox meer dan 30% (!) sneller gaat zijn. https://twitter.com/tomwarren/status/1240447802049732608?s=21

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 19 maart 2020 14:11
    @denver En hoe bedenk jij dat de xbox meer dan 30% sneller gaat zijn? (GPU)12TFL tegenover 10,28 is verre van 30% en (CPU)3.8 vs 3.5 is ook verre van 30%..
    Ik zal zeker niet tegenspreken dat de nieuwe xbox wat sneller zal zijn, maar 30% lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik hier en daar al andere berichten van developers gehoord heb, dat over het geheel de PS5 toch de sneller is.. Maargoed, time will tell, en uiteindelijk denk ik dat er amper verschil zal zijn en draait het puur en alleen nog om welke games je wilt spelen… maaruh, jij bent dus duidelijk een xbox fanboy…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 19 maart 2020 15:08
    @SuperDre Nee, ik heb twee PS4 Pro’s, een Xbox One X, een Switch en een PC. En van de volgende generatie haal ik ook beide nieuwe consoles op dag 1. Maar ik vind het wel grappig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 19 maart 2020 15:41
    @SuperDre Eerder 9TFL voor de PS5. Ik denk dat je er daar naast telt. Die 10.28 is maximaal geboost, en standaard rond de 9 TFL. Terwijl de Xbox gelocked is op 12 TFL.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 19 maart 2020 15:38
    @denver 9 is 75 % van 12, waar haal jij die meer dan 30% vandaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 19 maart 2020 16:41
    @MelvinChowder 10% van 9 is 0,9. 30% van 9 is is 2,7. Als de PlayStation 30% sneller zou zijn, zou de PlayStation op 11,7 uitkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 19 maart 2020 14:53
    'Of die datum correct was en gewoonweg nog niet naar buiten gebracht mocht worden, of zoals Microsoft aangeeft echt incorrect, is niet bekend.'

    Me dunkt dat het dan toch wél bekend is? Microsoft heeft officieel aangegeven dat het een incorrecte lanceringsdatum was, dus wat zou er dan nog onbekend moeten zijn?
    Dat je misschien je eigen vermoedens hebt over een 'echte reden', dat kan prima, maar dan moet je mijns inziens dát zeggen en natuurlijk ook zorgvuldig onderbouwen, en niet dat de reden van het terugtrekken onbekend is.