Nieuws
Xbox Play Anywhere

Microsoft onthult lijst met cross-buy games voor Xbox One en pc

Twee versies voor de prijs van één

Geschreven door Lucas May op

Microsoft heeft een volledige lijst beschikbaar gesteld met games die onderdeel zijn van het Xbox Play Anywhere-initiatief. Tijdens de huidige E3 heeft het bedrijf aangekondigd het Xbox One- en Windows 10-platform meer te gaan verbinden.

Met Xbox Play Anywhere is het mogelijk om een game eenmalig aan te schaffen voor Xbox One of pc's met Windows 10 en deze gratis te ontvangen op het andere platform. Gemaakte progressie, dlc en achievements worden ook gedeeld tussen de platforms, waardoor het mogelijk is om tussen pc en Xbox One te wisselen tijdens het spelen.

Op dit moment zijn twaalf titels aangekondigd die gebruik gaan maken van Xbox Play Anywhere. De volledige lijst is als volgt:

• Gears of War 4
• Forza Horizon 3
• ReCore
• Sea of Thieves
• Halo Wars 2
• Scalebound
• Killer Instinct Season 3
• State of Decay 2
• Ark: Survival Evolved
• Cuphead
• We Happy Few
• Crackdown 3

Voor sommige games is cross-play ook beschikbaar. Hiermee kunnen gebruikers op Xbox One en Windows 10 met elkaar spelen. Hoogstwaarschijnlijk worden meer titels in de toekomst aan de lijst toegevoegd.

Bron: Xbox

Dit artikel delen:

Lees meer

Skylanders krijgt Netflix-show Dragon Quest 7-remake in september naar Europa dankzij fans
25

Reacties op: Microsoft onthult lijst met cross-buy games voor Xbox One en pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 16 juni 2016 19:47
    Ok, hier dus iets waar ik al lichtelijk bang voor was, Forza Horizon 3 loopt dus nu locked 30fps.. op de PC. Leuk dus cross play met de one, als de framerate gelocked wordt met de zwakste schakel in het systeem.

    Je zult het vast wel kunnen unlocken (hoop ik) maar dan wellicht enkel tegen andere pc's.

    www.youtube.com/watch?v=4iI4JZhkDeI

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 16 juni 2016 19:54
    @casualkiller

    Hoop het ook dat ze de framerate niet locken op 30 bij de PC versie. Dat is voor velen (inclusief mijzelf) een reden zijn om hem niet te halen. Zou een gemiste kans zijn voor MS want het lijkt me wel een hele toffe titel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nulian

    • 16 juni 2016 20:16
    @casualkiller Hoop dat ze de pc market goed genoeg kunnen om de spel niet op 30 fps daar uit te brengen anders zullen ze totaal afgekraakt worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 16 juni 2016 20:57
    @nulian Dat gebeurt niet
    Gears loopt op 60 + En killer instinct ook :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 16 juni 2016 23:16
    @casualkiller Als ze dat doen gaan ze weinig fans krijgen in de pc gaming community. Plus dat de 1e indruk al niet goed was met de ports van bijv. Forza Apex en Quantum Break. Zonde!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 17 juni 2016 00:23
    @Arrahant Forza Apex is een prima port in mijn ervaring, heb geen monitor voor 60fps+, GOW ultimate en QB waren problematisch van wat ik heb begrepen. Maar ook horizon 3 zal echt wel een geunlockede framerate krijgen, want MS snapt ook wel dat dat op PC vereist is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nulian

    • 18 juni 2016 14:11
    @Arrahant Forza Apex port is niks mis mee draait gewoon erg goed. QB wel jah dat was een zooitje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 19 juni 2016 10:48
    @nulian Ik heb geïnvesteerd in een 165 hz G-Sync monitor, anderen hebben geinvesteerd in SLI, de een speelt wel met VSync en de ander niet; kortom: als je de PC markt betreedt moet je de wensen van consumenten op die markt bedienen. Of in ieder geval net zo goed bedienen als de marktleider dat doet! Als je dat niet doet maak je geen goede 1e indruk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inzanity_91

    • 16 juni 2016 19:52
    Gewoon goede zaak! Als eigenaar van een PS4 en pc ben ik hier erg blij mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 16 juni 2016 22:02
    @Inzanity_91
    Hele goede zaak, betaal je 10/15 euro meer voor een Xbox One versie die je nooit gaat spelen met je PS4. Echt top man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 17 juni 2016 14:51
    @DonnyLegend Zonder cross-buy had je als PC gebruiker geen toegang tot die games.
    Je hoeft ze ook niet te kopen.
    Dat ze een tientje duurder zijn dan de standaard PC prijs snap ik wel.
    Anders had ik als Xbox One gebruiker alle games voor de PC gekocht (goedkoper) en dan op de Xbox One gaan spelen. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 16 juni 2016 20:55
    Tof voor de xbox mensen maja hopen dat ze nie 30 fps doen voor de pc mensen maja zo stom zullen ze vast niet zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 16 juni 2016 20:56
    Ik dacht even Gears te kopen is die geen crossbuy …. weg 15 piek want op de xbox wil ik hem niet spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 17 juni 2016 14:15
    @toeterbaas198219

    nou gears is anders orgineel van xbox, jou comments zijn echt misselijk btw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 17 juni 2016 14:21
    @RIO21 Hij is even beter op de PC…
    Maar het geeft niet toch ?
    Als jij hem goed vind is dat belangrijk .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 16 juni 2016 21:20
    Dus in theorie koop je samen met een vriend (de 1 met een X1 de ander met een PC) de game en je deelt het door 2en.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 16 juni 2016 22:30
    @ShadowX
    Ik neem aan dat beide versies moeten worden gekoppeld aan dezelfde Windows Store of Xbox account(?) Dus ik weet niet of je de twee versies kunt delen. Zou wel leuk zijn natuurlijk. Zou een beetje compenseren voor de te hoge prijs van de PC versie. Of gewoon wachten tot de prijs omlaag gaat. Kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een spel heb gekocht vlak na release en dus voor de volle prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 16 juni 2016 23:32
    @Vriess

    Denk dat je daar wel een punt hebt maar aan de andere kant vroeg ik me af of dit werkt terwijl je je account deelt met een ander.
    M`n zoon ze account staat als main op m`n xbox en m`n account staat als main op z`n xbox, alles wat ik koop inclusief gold kan hij ook downloaden en vice versa.

    Als dit dus ook werkt met het cross buy systeem hoef je dus niet meer perse iemand te hebben met bijvoorbeeld een Xbox, je kan dan ook het delen met een PC eigenaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 23 juni 2016 18:57
    @ShadowX
    Ja, dat doe ik ook met mijn dochters. We hebben Steam family sharing. Zij hebben beiden hun eigen Steam account op hun laptops maar ik heb mijn hele Steam bibliotheek met hun gedeeld. Nadeel is wel dat maar één gebruiker per keer gebruik kan maken van de gedeelde bibliotheek. Als één van mijn dochters bij hun moeder thuis Portal speelt en ik start Skyrim op bij mij thuis, dan krijgen we beiden een waarschuwing en dan heeft mijn dochter 5 minuten om te saven en te stoppen.

    Hoe gaat dat met de Xbox? Kunnen jij en jou zoon gelijktijdig een "gezamenlijk gekocht" spel spelen? Dan zou Xbox/PC Cross buy systeem van Microsoft misschien wel kunnen werken. Maar dan denk ik dat je de PC versie alsnog aan de Xbox versie moet koppelen via DRM, dus via de Windows Store bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 16 juni 2016 21:31
    tjezus, twaalf brakke ports in één jaar. Twaalf ondermaats presterende games op de PC.