Nieuws
Xbox Series X

Microsoft neemt PlayStation 5-video op de hak

Tweet is inmiddels weer verwijderd

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft via Twitter uitgehaald naar Sony over de standaard waar de PlayStation 5 mee geleverd wordt.

Gisteren plaatste Sony een video online waarin de PlayStation 5 uit elkaar wordt gehaald. Daarin is ook te zien dat gebruikers een standaard los en vast moeten schroeven wanneer ze een verticaal staande PlayStation 5 horizontaal willen leggen en vice versa.

Het officiële Britse Xbox-account op Twitter maakte hier dankbaar gebruik van door een foto te plaatsen waarin getoond wordt dat consumenten de Xbox Series X gemakkelijk horizontaal en verticaal kunnen plaatsen zonder een standaard te gebruiken. De tweet is inmiddels weer offline gehaald, maar hieronder is hij nog te bekijken.

De tweet doet denken aan de vooravond van de vorige generatie, toen Sony een grappige video uitbracht over het uitlenen van games. Dit als reactie op de Xbox One-onthulling, waarbij het toen nog onmogelijk leek om Xbox One-games op een gemakkelijke manier uit te lenen. In de korte video gaven twee Sony-topmannen een game aan elkaar, wat meteen het einde van de video was.

Dit artikel delen:

Lees meer

Consoleversie Gears Tactics is goud gegaan Nieuwe gameplay van Pikmin 3 Deluxe en Hyrule Warriors
18

Reacties op: Microsoft neemt PlayStation 5-video op de hak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 8 oktober 2020 08:44
    Is best grappig, maar dat moet je eigenlijk niet doen. Nu krijgen we natuurlijk weer allerlei opmerking als, maar we hebben wel de games.
    Want wat we intussen wel weten is dat gamers niet zo goed tegen een grapje kunnen, zeker niet als dat grapje ten koste gaat van hun favoriete console (en ja ik doel op beide kampen)

    @Michel ik vind het een beetje jammer dat je woorden als ‘uithalen’ gebruikt. Nu zijn we eindelijk zo ver dat het hier op de website qua reacties op elkaar allemaal best meevalt en dan ga jij olie op het vuur gooien door deze bewoordingen.
    Het was ook niet echt uithalen, het is een grapje ten koste van Sony, nou nou. Moet daar weer meer van gemaakt worden voor de sensatie ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 8 oktober 2020 08:57
    Ga even rustig zitten, zet een kopje koffie en relax. Het is een website over spelletjes. Fanboys zijn tieners die niet genoeg geld hebben om alledrie de consoles te bekostigen. Dit is ‘gewoon’ een grappig en redelijk briljant plaatje, net als het filmpje van Sony destijds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 8 oktober 2020 09:56
    @denver ik ben het helemaal eens met je, ik kan de grappen ook helemaal waarderen.
    Wat ik wel heel vervelend zou vinden is als de reacties onder de artikelen weer naar het niveau zakken van bij de lancering van de vorige generatie.
    Dit soort woordgebruik helpt daar niet bij, maar aan de andere kant moeten we ons oor ook niet laten hangen naar dat soort mensen.

    Maar koffie, goed idee!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ar_barca_ajax

    • 8 oktober 2020 15:36
    @denver heerlijk genieten is het, ik bedoel zo deed sony ook bij de one over games delen met een ander.

    Ik heb zelf een ps1 en 360 gehad toen overgeschakeld naar ps4 en nu de ps5 gehaald, opzich ben ik meer voor de ps maar xbox is nu ook aantrekkelijk door de bethesda overname.

    Wat ik wil zeggen is iedereen kan zich druk maken over de strijd die altijd aanwezig is maar geniet hier gewoon van en koop waar je het liefst op wil spelen(door de games etc.) En geniet van deze momentjes want het gaat om de kleine dingen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 oktober 2020 10:13
    @fonsrutte maar Sony deed dit toch ook met hoe deel je een game bij de vorige generatie. Terwijl hun de zelfde plannen hadden maar last min van gedachten waren veranderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 8 oktober 2020 08:49
    Humor!

    Tegelijk is het wel heel erg gaaf om de twee totaal verschillende design filosofieën naar elkaar te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 8 oktober 2020 08:54
    Haha moest er wel om lachen, maar hoe vaak switch je van horizontaal naar verticaal met een console? Ik leg of zet hem neer als ik hem binnen heb en blijf er vervolgens van af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 8 oktober 2020 09:16
    @Paxopoxo nou best wel vaak gezien ik graag *switch* https://media0.giphy.com/media/3ohhwxLuN9ERp8WFHy/giphy.gif

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 8 oktober 2020 09:20
    @Improv Hahaha touché

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 8 oktober 2020 09:10
    geinig, maar lang niet zo grappig als "Official PlayStation Used Game Instructional Video" op Youtube waarin Sony uitlegd niet moeilijk te doen over het uitlenen van games terwijl Microsoft dit wilde(maar nog steeds wil) uitbannen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bambam1979

    • 8 oktober 2020 09:38
    @StormFox Sony wilde dit ook uitbannen, alleen omdat Microsoft hun E3 presentatie had en Sony de kritieken zag die Microsoft over zich heen kreeg, gingen ze opeens scheinheilig doen. Heel slim, maar als ze een keuze zouden hebben dan zouden beide bedrijven dit doen, omdat het meer geld oplevert.

    Een onschuldig grapje moet kunnen inderdaad, van welke kant het ook komt. Maar ben het wel met @fonsrutte eens, gamers lijken steeds meer de nieuwe hooligans te worden, oorlog voeren voor jouw favoriete console. Best triest eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 8 oktober 2020 10:28
    Leuk en grappig, maar meer is het niet. Blijft een ontiegelijk lelijk ding als je hem horizontaal neerlegt en verticaal is het sub-woofer #2 in je ruimte. Nu moet ik eerlijk zijn, die PS5 heeft een prachtig design, maar is wel fokking groot!

    Ik hoop dat ze snel met een slim versie komen, maar dat zal wel niet al zo zijn als een game of GoW2 beschikbaar is. Fingers crossed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 8 oktober 2020 10:35
    @Aquemini het "blijft" helemaal geen lelijk ding. Jij vindt dat. Zit nogal een verschil in. Ieder z'n smaak. Ik vind de PS5 juist een spuuglelijk apparaat. Ik vind de XSX niet lelijk, maar mooi is anders. Ik vind het uberhaupt jammer, want ik vond juist de designs van beide de PS4 Pro en de XBX best mooi. Jammer dat ze daar vanaf gestapt zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 8 oktober 2020 12:52
    @geeMc dat heb je goed gezien, ik spreek ook voor mijzelf. Ik zou hier niet willen bepalen dat totaal vreemde mensen op gamer.nl het ook zo moeten zien.

    Ik vind de huidige xbox ook niet om aan te zien, maar de PSpro vind ik een prefect apparaat, qua look en grote.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 8 oktober 2020 10:53
    @Aquemini Ik vind hem qua uiterlijk ook best mooi, het is vooral de grootte die me tegenstaat, Als ie een stuk compacter zou zijn zou ie zoveel mooier zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 oktober 2020 14:21
    @Aquemini Het is maar wat je mooi/lelijk vindt. IK vind juist de nieuwe xbox series X een heel stuk mooier, want ik hou niet van franjes, ik wil het liefst een klein zwart doosje, en geen kermisattractie/lelijk kunstwerk.. Dus ik vind het jammer dat Sony ook niet voor een sober/simpel model gekozen heeft, want ik heb dan toch weer liever een Playstation dan een Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 8 oktober 2020 12:44
    Ik houd van het minimalistische design van de Xbox Series X. Vind de PS5 erg over de top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 9 oktober 2020 10:29
    @Mmo-veteran ja ik ook. Xbox doet het beter. Ps5 schreeuwt om aandacht. Dat is leuk voor een paar maanden. Daarna erger je eraan.

    Desondanks wordt het toch een ps5.