Bij cloudgaming worden spellen niet gespeeld vanaf een console of computer, maar door een krachtige server. De speler stuurt slechts de besturing door, de server verwerkt de handelingen en stuurt de videobeelden terug naar de gebruiker.
Het voordeel van cloudgaming is dat er geen nieuwe hardware hoeft te worden gekocht, want de rekenkracht vindt ergens anders plaats. Het nadeel is dat er soms een behoorlijke vertraging kan oplopen bij het spelen van een spel via de cloud. Beelden van een computerspel kunnen niet gebufferd worden zoals bij films, omdat het beeld afhankelijk is van de acties van de speler.
Microsoft denkt nu een oplossing te hebben gevonden voor dat probleem. Met de nieuwe technologie DeLorean - een knipoog naar de jarentachtigfilm Back to the Future - worden de acties van de spelers voorspeld op basis van acties van mensen die het spel al eerder speelden. Zo kan de server dus inschatten welke beelden het waarschijnlijk moet verzenden naar de speler.
Uit tests van Microsoft blijkt dat bij gebruik van de technologie, spelers van Doom 3 en Fable 3 geen verschil ondervonden tussen de cloudversie met een vertraging van 250 milliseconden en een normale versie van het spel waar wel een (spel-)computer wordt gebruikt. Nadeel is wel dat voor het gebruik van Microsofts nieuwe technologie 1,5 tot 4,5 meer bandbreedte nodig is dan bij het spelen van normale cloudgames.
Door NUtech.
Reacties op: Microsoft maakt cloudgaming vloeiender door acties te voorspellen
bigmichiel
RavenMMG
GoofyZ3
markiewong
MuscledRMH
Als MS ook een game streaming feature toepast alleen dan beter door deze nieuwe techniek dan kunnen ze hiermee nog ver komen als ze geen belachelijke prijzen er aan hangen zoals Sony op dit moment.
EdwinS
Caddoc
Ja denk dat ik daar dus ook veel last van ga krijgen
Ik zoek in RPG. Alle hoeken en gaatjes af en soms ook in Aktie games of loop gewoon wat rond te klooien
Kijken wat wel en niet kan
bigmichiel
Dit is een slechte techniek. Nu gaat een apparaat bekijken wat het merendeel van de gamers doet, om dit kudde gedrag te forceren naar andere spelers. Want wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer de server zn capaciteit bereikt? Juist, dan worden beelden recycled. Effectief kun je dan net zo goed een filmpje aanzetten. Nu klinkt het allemaal leuk en aardig, maar de vervolgstap verpest het. Mensen zijn lui, en worden steeds luier zoals het nu aan toe gaat.
Dimix
gamerlezer
http://gafferongames.com/networking-for-game-programmers/what-every-programmer-needs-to-know-about-game-networking/