In eenblogpostvertelt Jason Ronald dat Velocity ervoor moet zorgen dat de assets in een game sneller gestreamd kunnen worden en dat bottlenecks kunnen worden voorkomen.
Er worden vier onderdelen genoemd die mogelijk maken. Allereerst heeft de SSD een snelheid 2.4GB/s, wat veertig keer sneller is dan bij de Xbox One. Een nieuw algoritme voor textures, in combinatie met een nieuwe decompressiemethode moeten resultaten opleveren die maar liefst honderd keer sneller zijn dan de huidige Xbox-consoles.
Verder moet DirectStorage API het mogelijk maken om de laadtijden te verlagen vanaf de harde schijf. Als laatst wordt Sampler Feedback Streaming genoemd, waarbij selectieve porties van 'mipmaps' kunnen worden geladen.
De Xbox Series X moet dit najaar uitkomen. Volgende week vindt er een nieuwe Xbox Games Showcase over de first party- games op deze next-gen-console plaats.
Reacties op: Microsoft legt de Velocity-architectuur van de Series X uit
kleinekoosjer
Improv
rvg1983
Improv
Tinus Tussengas-1
hulstpower
hulstpower
-it-
Maar wil ook graag games zien! (Geldt ook voor de andere next-gen systemen trouwens)
JointCh1L
Het wordt toch al een instant buy ^^
xeros
Al zou ik het wel heel tof vinden als MS weer wat oude klassiekers een reboot zou geven.