Nieuws
Microsoft xCloud

Microsoft laat publiek later dit jaar Project xCloud testen

Demo van streamingdienst getoond

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Project xCloud, de streamingdienst van Microsoft, kan later dit jaar nog tetest worden door het publiek. Ook toonde de techgigant een demo van de dienst in de recente aflevering van Inside Xbox.

Tijdens E3 2018 onthulde Microsoft dat het werkt aan een streamingdienst voor games en in oktober werd Project xCloud officieel aangekondigd door de techgigant. De nieuwe dienst van Xbox moet de ervaring van console-games naar andere apparaten, zoals smartphones, brengen en gaat gebruik maken van de Azure-technologie van Microsoft.

In de recente stream van Inside Xbox heeft Microsoft nu bekendgemaakt dat Project xCloud vol in ontwikkeling is en nog dit jaar getest kan worden door het publiek. Het bedrijf wil echter nog niet te veel kwijt over de streamingdienst en zegt in de komende maanden met meer informatie te komen. Wellicht worden meer details onthuld tijdens de E3 2019, waar Microsoft groot voor uit gaat pakken.

Microsoft verzekert dat Project xCloud geen vervanging wordt van gameconsoles. In plaats hiervan is de dienst een manier om Xbox-games op meerdere manieren te kunnen spelen en spelers dezelfde keuze en veelzijdigheid te geven die muziek- en videostreamingdiensten bieden.

Tijdens de presentatie van Microsoft werd een eerste demo gegeven van de werking van Project xCloud. Forza Horizon 4 werd gespeeld op een smartphone, welke geplaatst was in een houder en via bluetooth verbinding had met een Xbox One-controller. Bekijk hieronder een samenvatting van de Inside Xbox-stream.

Dit artikel delen:

Lees meer

Respawn reageert op gelekte Battle Pass Apex Legends Sekiro: Shadows Die Twice verkiest kwaliteit boven kwantiteit
14

Reacties op: Microsoft laat publiek later dit jaar Project xCloud testen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paxopoxo

    • 13 maart 2019 10:22
    Wow de toekomst is goed, Sony is ook al bezig hiermee dus we krijgen nog meer mogelijkheden om overal te gamen. What's not to love?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 13 maart 2019 10:39
    @Paxopoxo Hopelijk zijn de framerate en lag acceptabel. Dan zie ik het wel zitten om de trein verder te kunnen gaan met de game die ik thuis op m'n televisie in 4K speel. Vraag me ook af of je kan wisselen tussen een game lokaal afspelen en deze streamen met xCloud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 13 maart 2019 11:09
    @MonsterCrab Ja precies, dat vraag ik mij ook echt af. Hopelijk zal er ook niet spraken zijn van erge input lag. Ik ga het wel in de gaten houden als die publieke test aan de gang gaat, als het goed gedaan word door Microsoft of Sony kan het een mooie ontwikkeling zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 13 maart 2019 13:45
    @Paxopoxo Voor Xcloud heb je geen console nodig. Wat Sony aan het doen is, en wat al een tijd op Xbox kan is het beeld van je console te 'streamen' naar je mobile device.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 maart 2019 14:15
    @DarkRuleR Ehm nee met PSNow heb je geen ps4 nodig om bv op je pc te streamen (en ps4/3/2 games te spelen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 14 maart 2019 14:36
    @casualkiller Ik dacht dat de OP het over RemotePlay had. Ik wist niet dat PSNow nog steeds een ding was? Ik hoorde veel berichten dat dit minder goed werkte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 13 maart 2019 11:14
    Ik moet het nog zien op korte termijn…. zie je die 'lag' als zij stuurt?! Niet normaal…. Het signaal heeft nogal een weg af te leggen: controller -> telefoon -> azure -> xbox -> render scherm -> telefoon. Je zal echt een hele goede internetverbinding moeten hebben, en zal niet voor elke game geschikt zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 13 maart 2019 13:48
    @sgsvve Ik ben ook nieuwsgierig hoe het met de lag zal zijn. In jouw voorbeeld zie ik Xbox erbij staan. Ik denk dat je Azure / Xbox / Render scherm als 1 kan zien. (tenzij je Azure alleen als netwerk ziet).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 13 maart 2019 12:31
    Had ook niet echt t idee dat ze aan t sturen was. Beetje op die pookie's the duwen maar zie nou niet echt de auto bewegen op dat moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 maart 2019 15:02
    Game streaming is kut en ik verwacht niet de komende 10 jaar van dit standpunt af te wijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 13 maart 2019 15:52
    @casualkiller als ik een euro kreeg voor elke negatieve reactie van jou, dan had ik zo me baan op kunnen zeggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 maart 2019 13:36
    @Aces-82 Ditzelfde kan gezegd worden over foutief gebruik van het woordje 'me'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 14 maart 2019 14:31
    @**Guitar_Hero** je heb helemaal gelijk joh bravo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fifa

    • 14 maart 2019 13:33
    tetest? Dit moet toch getest zijn?