Dit is een goede zaak volgens Jefferies. Ontwikkelaars moeten volgens hem altijd schipperen tussen resolutie en andere grafische verbeteringen, waarvan anti-alias, een techniek die kartelvorming voorkomt, de belangrijkste is. Een hogere resolutie betekent een latere anti-alias en dit kan volgens Jefferies betekenen dat een spel niet zo mooi mogelijk is.

Dit wordt volgens de Black Rock-ontwikkelaar versterkt door het feit dat televisies eigenlijk nooit op een resolutie van 1280x720 werken. Zogenaamde HD-ready-televisies werken meestal op 1366 bij 768 pixels en Full-HD-televisies hebben een resolutie van 1920x1080. Dit betekent dat de televisie het beeld altijd moet oprekken.

Als het beeld toch opgerekt wordt, en de 720p-resolutie toch niet getoond wordt, kan het volgens Jefferies zijn dat een spel er beter uitziet met een lagere resolutie, maar hogere anti-alias.

Halo 3

Hoewel Microsoft nu de 720p-verplichting voor alle ontwikkelaars heeft laten vallen, had Halo 3 eerder al een uitzonderingspositie. Die game draait namelijk op een resolutie van 1152x640. Hetzelfde geldt voor Halo 3: ODST.