Nieuws
Xbox Series X

Microsoft reageert op framerates op Xbox Series X

60fps toch geen standaard meer

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Microsoft heeft een update gedeeld over framerates op de Xbox Series X. Vorige week zei het hoofd van marketing, Aaron Greenberg, nog dat 60fps de standaard op de nieuwe console moest worden.

Gisteren maakte Ubisoft bekend dat de huidige schatting voor de framerate van Assassin's Creed Valhalla 30 fps was voor de Xbox Series X. Dit komt niet overeen met de standaard die Microsoft eerst aangaf. Hoofd marketing Aaron Greenberg zei"60fps wordt de standaard output, maar de architectuur ondersteunt tot 120fps". In een tweet van journalist Tom Warren zegt dat hij van Microsoft te horen hebben gekregen dat 60fps niet de standaard output gaat worden op de Xbox Series X. Dit om “De keuze aan de ontwikkelaars te geven hoeveel kracht en snelheid ze van de Xbox Series X willen gebruiken.” De tweet is hieronder te bekijken.

In een antwoord bevestigt Greenberg dat de keuze van de framerates inderdaad bij de ontwikkelaars ligt. “Het is geen mandaat”, zegt Greenberg.

De Xbox Series X moet dit najaar uitkomen. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 15:00 Martin en Cody spelen Seizoen 5 van Apex Legends Valorant geeft ban aan meer dan 8.000 valsspelers
71

Reacties op: Microsoft reageert op framerates op Xbox Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • -it-

    • 13 mei 2020 12:56
    Wat een gezeur. Waar hebben we het over. Uiteraard ligt het aan de games! Wie dat niet snapt is gewoon niet slim. Ik kan ook een game voor de xbox one maken die met 10 FPS draait, niet zo moeilijk. Hetzeflde geldt voor de ps4/5 overigens. Daar kan MS of Sony niks aan doen, dat sommige developers kiezen voor gfx ipv framerates of slecht programmeerwerk.
    MS zegt alleen dat het in principe wel kán, niks PR geleuter, want dat is gewoon de waarheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 13 mei 2020 13:09
    @-it- precies, de nieuwe generatie (PS en Xbox) hebben moderne CPU's (AMD Zen2) ipv toen al achterhaalde jaguar cores.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_(microarchitecture) vrij onderaan staan consoles.

    Ik wil graag 120 fps Gear 5 zie later dit jaar! (Ja xbox fan)

    Geef mij maar iedere game met performance mode!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 13 mei 2020 13:29
    Al die zeikerds moeten stoppen met gamen en een andere hobby zoeken, mijn god ze hebben zeker niets anders te doen…. zoek werk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 13 mei 2020 13:40
    @DarkraverX Ja of voor straf een bepaalde tijd alleen maar op een MSX met tapies gaan lopen klooien.. dan respecteren ze tenminste waar we vandaag de dag zijn.. Stelletje verwende nesten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 14:34
    @kleinekoosjer Goeie ouwe tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 13:49
    Kijk alle Xbox-fans over elkaar struikelen om het recht te lullen 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 14:41
    Er valt niet zoveel recht te lullen, het bericht spreekt voor zich.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 14:50
    @fonsrutte
    Inderdaad, MS heeft dingen beloofd die ze niet waar kunnen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 15:07
    @niqomipa Die conclusie nu trekken is wat voorbarig. Ubisoft kan het niet waarmaken of heeft in ieder geval een andere keuze gemaakt.
    Jij en ik hebben te weinig kennis om te weten of dit wel of niet kan.
    Andere first party games draaien wel op 4K@60fps dus blijkbaar is het wel mogelijk.
    Waar jij dus op baseert dat het niet mogelijk is, is mij onduidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 13 mei 2020 14:48
    @niqomipa Kijk alle Sony fans dom lullen om het af te zeiken (Xbox heeft ook zulke figuren).

    Topic van gisteren was al click bait, Ubisof gaf gisteren aan dat de minimale framerate op 30 zou zitten, dit houd in dat het altijd hoger kan of later komt, echter gamer.nl de fanboy van Sony maken er graag hun eigen visie van om zoveel mogelijk clicks en reacties te krijgen… triest maar het zijt zo.

    Mij zal het allemaal een worst wezen ik koop alles om zo van alle goede games te kunnen genieten, echter een bepaald groepje noemt zich diehard gamer maar heeft maar 1 console of pc staan, beetje gamer wilt alle games kunnen spelen die hij wilt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 14:56
    @DarkraverX
    Ik zie hier welgeteld 0 Sonyfans de kans grijpen om MS te bashen, dus ik weet niet waar je het over hebt.

    Feit blijft dat er hier veel te veel Microsoft fanatics rondlopen die het hardst gillen hoe vreselijk goed Microsoft wel niet is, om vervolgens alles recht proberen te lullen wat krom is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 15:15
    @niqomipa Ja dus iedereen die zegt dat het wel mogelijk is is een MS fanatic maar eenieder die zegt dat het onmogelijk is gewoon een weldenkend persoon. Right…
    Ik bedoel je hebt zelf 12 (!) reacties geplaatst onder het artikel van gisteren dat geeft toch dat je zelf ook behoorlijk fanatiek bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 15:29
    @fonsrutte
    Dat was niet anti-MS maar anti-marketing gelul, en vooral anti-Tommy. Iemand die dingen beweert die simpelweg onmogelijk zijn, daar word ik inderdaad fanatiek van. Zeker als mensen erg geen verstand van hebben maar wel net doen alsof, daar heb ik echt een broertje dood aan.

    Het valt op dat een aantal figuren (ik kan de nicks zo opnoemen) het steevast nodig vinden om alles wat ook maar enigszins negatief kan overkomen voor MS recht te lullen. Sneu gewoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 15:32
    @niqomipa Maar jij doet toch precies hetzelfde? Jij beweert dat iets onmogelijk is maar waar jij dat op baseert is mij onduidelijk.
    Vertel ons dan waaruit blijkt dat dat onmogelijk is, op dit moment is er een miljardenbedrijf die erop inzet dat het wel kan, maar jij spreekt dat tegen. Heb jij andere informatie dan de rest van ons? Simpelweg zeggen dat het onmogelijk is is niet genoeg.

    In die zin gedraag jij je niet heel veel anders dan de persoon die je nu beschuldigd van fanatisme, je komt niet met feiten maar blijft maar blijft simpelweg volhouden dat het onmogelijk is. Dat voegt mijns inziens net zomin iets toe aan de discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 15:46
    @fonsrutte
    Ik heb gister al gereageerd, maar vooruit nog een keer; als een videokaart van dik €1100 euro al geen 4k@60fps met raytracing kan dan kan een console die nog geen eens de helft kost het zéker niet. En nee, ook met de beste fine-tuning en afstemming van de hardware in een console kan het niet. De hardware om dat mogelijk te maken is simpelweg te duur voor een console van rond de €500. Super simpel, maar om één of andere reden wil dat er maar niet in bij de meeste hier. Vraag het aan iemand met ook maar een beetje verstand van hardware en je krijgt hetzelfde antwoord; het kan gewoon niet. Niet voor dat geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 16:01
    @niqomipa Ok dus alles is gebaseerd op de kosten van een high end videokaart t.o.v. van de prijs van een console. Je hebt geen andere feiten dat het technisch onmogelijk is op basis van wat we op dit moment weten van de specificaties van de XBox?
    Ik ook niet trouwens

    De markt voor high-end videokaarten is echter wat kleiner dan die voor de consoles en er zijn meerdere type en merken high end video kaarten. Er worden dus minder videokaarten geproduceerd per type en merk, waardoor de kosten en dus ook het uiteindelijke prijskaartje een stuk hoger ligt dan die voor een console waarvan er miljoenen op dezelfde wijze geproduceerd worden. Simpelweg geldt dat hoe meer je ergens van produceert hoe goedkoper het wordt.
    Daarbij weten we nog niet wat de definitieve prijs wordt van de XBox en of MS er winst op maakt of niet. NVidia wil iig winst maken op hun videokaarten dus dat drijft de prijs natuurlijk ook wat op.
    Kortom de vergelijking van de prijs van een high end videokaart en die van een console zegt niet zoveel.

    Dus kan het voor 500 Euro? MS zegt van wel en ik zie nog steeds niet waarom ik anders zou moeten geloven. In ieder geval niet op basis van jouw argumenten.
    Ik kan het nog niet zeggen, maar jij ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 16:09
    @fonsrutte
    Niet alleen de videokaart. Een game PC van €2000 kan het niet en een console van rond de €500 kan het zeker niet. Dan kan je nog zoveel consoles verkopen, zo laag ga je die prijs niet krijgen.

    Als jij MS op hun woord wil geloven is prima (naïef, maar prima). Ik vertrouw op common sense en de ‘beloften’ die in het verleden gemaakt zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 16:18
    @niqomipa Je doet nu precies hetzelfde als waarvan je andere die zogenaamde fanatici van beschuldigt. Je wil niet luisteren naar andere argumenten, het enige wat je zegt is: HET KAN NIET! HET KAN NIET!
    Je bent nog steeds niet met feiten gekomen en je kunt tot toe niets van wat ik zeg weerleggen, het enige wat je antwoordt is dat wat ik zeg niet waar is. Klaar. punt.
    En dat terwijl het wel al duidelijk is dat er first party games gaan komen die wel 4K@60fps gaan draaien.
    Maar wel anderen ervan beschuldigen dat ze fanboys zijn.

    Jij baseert alles op het gegeven dat het een high end videokaart duurder is dan een console. Dat bewijst niet dat een apparaat van €500 (als dat de prisj al is) dat niet zou kunnen.
    Maar goed, net zoals die zogenaamde fanatici waar jij het steeds over hebt sta je helemaal niet open voor een discussie je wil overduildelijk gewoon lekker kunnen roepen dat iets niet kan.

    En ik snap nog wel dat je sceptisch bent, ik ben er ook nog niet 100% zeker van, ik bedoel Sony adverteert nog steeds met $K gaming! terwijl dat ook niet helemaal klopt.
    Maar zou stellig zijn dat het niet klopt met zo weinig feiten is een beetje onzinnig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 mei 2020 16:28
    @fonsrutte
    Minecraft zal inderdaad prima draaien met raytracing in 4k. Cyberpunk 2077, no way hosé. Ik weet niet wat je nog meer van me wil horen. De allernieuwste videokaart trekt AC Oddysey niet in 4k met 60fps (en die bevat geen eens raytracing) en dan zullen de nieuwste consoles het wel kunnen, natuurlijk. Jongen, als er hier iemand doof is voor argumenten dan ben jij het wel. De specs van de nieuwe consoles kunnen het gewoon niet aan. Ik baseer me niet alleen op de prijs maar om tientallen reviews van betere hardware dan er in de nieuwe consoles zit. Cijfers liegen niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 mei 2020 16:37
    @niqomipa
    Welke cijfers die twee prijskaartjes van een videokaart en die van een console? Heb ik al uitgelegd hoe dat zit, maar je staat niet open voor andere argumenten en je kunt ze ook niet weerleggen.
    Dus ik ben klaar met je fanatisme, doei.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.