Gisteren maakte Ubisoft bekend dat de huidige schatting voor de framerate van Assassin's Creed Valhalla 30 fps was voor de Xbox Series X. Dit komt niet overeen met de standaard die Microsoft eerst aangaf. Hoofd marketing Aaron Greenberg zei"60fps wordt de standaard output, maar de architectuur ondersteunt tot 120fps". In een tweet van journalist Tom Warren zegt dat hij van Microsoft te horen hebben gekregen dat 60fps niet de standaard output gaat worden op de Xbox Series X. Dit om “De keuze aan de ontwikkelaars te geven hoeveel kracht en snelheid ze van de Xbox Series X willen gebruiken.” De tweet is hieronder te bekijken.
In een antwoord bevestigt Greenberg dat de keuze van de framerates inderdaad bij de ontwikkelaars ligt. “Het is geen mandaat”, zegt Greenberg.
De Xbox Series X moet dit najaar uitkomen. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.
Reacties op: Microsoft reageert op framerates op Xbox Series X
ali3n8tor
Het ergste is gewoon dat mensen echt geloven dat de XSX 4k60 op ultra high settings er uit pompt terwijl een pc van 2k met de allerbeste hardware dat met moeite voor elkaar krijgt op dit moment van typen. Ik heb specs van beide consoles al lang geleden los gelaten en focus mij enkel op de games die er op uitkomen.
oropher
Maar dat gaat niet gebeuren.
ali3n8tor
oropher
Dat bedoel ik ook min of meer, dat je de game technisch ingewikkelder kan maken, niet mooier. Dat er meer interactie en A.I. is etc…
PSXbox
dezwarteziel
TommyVercetti
Toch lukt het bij de meeste 1st party titels.
Gears 5
4K
60 FPS
120 FPS
Ray Tracing
Halo Infinite
4K
60 FPS
Ray Tracing
En de nieuwste Forza gaat ook in 4k@60fps ultra settings met raytracing draaien. Dus als je geen game pc van bijna €2000 kan veroorloven is de XSX een goeie keus.
ToMaX99
hulstpower
fonsrutte
hulstpower
SuperDre
Enuh, eerst zien dan geloven..
fonsrutte
MS beweert dat 4K@60fps de standaard output is en 4K@120fps mogelijk is, maar dat ontwikkelaars de vrijheid hebben dit anders te doen. Die keuze heeft Ubisoft blijkbaar gemaakt. Dat bevestigt in ieder geval eerdere berichten dat het hier aan Ubisoft ligt en niet aan de XBox.
Ik snap dat je enigszins sceptisch bent, zeker na de marketingstrucs die werden uitgehaald met de PS4 Pro: 4K gaming! terwijl maar een handjevol games dat echt konden en er verder vooral trucjes als checkerboarding uitgehaald moesten worden om het echt voor elkaar te krijgen. En daar werd het ook hier op gamer.nl door velen van de daken geroepen dat de PS4 Pro 4K gaming ondersteunt.
We zijn echter wel een aantal jaren verder en een console kun je niet volledig vergelijken met een PC. Een console heeft werkelijk maar 1 doel en dat is gaming een PC niet.
Een bjikomende factor waardoor een gaming PC zo duur is aantallen. Een Xbox kan simpelweg goedkoper gemaakt worden door de aantallen die ervan geproduceerd worden, hoe meer er geproduceerd worden hoe goedkoper het wordt.
Van een highend videokaart verkoopt en produceert NVidia er veel minder dan MS consoles maakt en verkoopt. De markt voor highend-videokaarten is kleiner en er is meer keuze waardoor er per type videokaart minder verkocht worden. Productie van een videokaart is daardoor gewoon duurde. Je kan de prijs van een gaming PC dus net vergelijken met die van een console.
Maar we gaan het zien, jij denkt dat het onmodelijk is, ik wil het graag zien.
hulstpower
PSXbox
Exalian-1
denver
Het is jammer dat graphics settings niet zo populair zijn op consoles, anders had iedereen zelf de keuze kunnen maken.
SuperDre
oropher
Dat komt dan doordat het spel bijvoorbeeld te complexe physics heeft of een te levendige stad, dingen die dus vrij belangrijk zijn voor de totaalervaring.
kleinekoosjer