Nieuws

Update: Nieuwe Xbox One-controller getoond

Controller bevat koptelefoonaansluiting

Geschreven door David Kers op
Op de Oostenrijkse website Libro staat de nieuwe Xbox One-controller te koop. Zoals uit eerdere geruchten bleek, heeft de controller een standaard 3,5mm koptelefoonaansluiting.

De controller zou volgens de website op 8 juni uitkomen, nog voor E3. Microsoft heeft nog niet gereageerd.

Oorspronkelijk bericht:

Microsoft werkt aan een nieuwe controller voor de Xbox One. Op de Xbox Support-website van het bedrijf werd een update geplaatst waarin onder andere de toevoeging van een standaard 3.5mm koptelefoonaansluiting te zien is.

De nieuwe optie is volgens Microsoft’s eigen website alleen beschikbaar voor controllers die na juni 2015 zijn verschenen. Gebruikers van Xbox One vragen al geruime tijd naar andere mogelijkheden zoals de mogelijkheid om de controller via een ingebouwde usb-aansluiting op te laden.

Gisteren plaatste de Franse Xbox One-tak op Twitter een bericht van een Xbox One-controller die opgepoetst wordt met daarbij de boodschap ‘We bereiden ons rustig voor #XboxE3’. Meer details rond het nieuwe product worden dan ook komende maand tijdens de E3 verwacht.

None

Bron: Microsoft

Dit artikel delen:

Lees meer

Batman: Arkham Knight: ‘We duiken in de duistere kant van het verhaal’ Een tour door Lego Jurassic World
30

Reacties op: Update: Nieuwe Xbox One-controller getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • xsuperaim

    • 28 mei 2015 10:36
    '' standaard 3.5mm koptelefoonaansluiting te zien is.''

    een ps4 controller idee dus?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 28 mei 2015 14:05
    En/of dat van Nintendo met z'n WiiU Gamepad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 28 mei 2015 10:52
    Ook grotere thumbsticks, rondere triggers, grotere controller, plattere face buttons, shoulder buttons die dieper ingedrukt moeten worden, een goede d-pad en een homeknop die beter te bereiken is?

    De Xbox 360 was op zijn d-pad na een veel betere controller, en zelfs die had nog verbeterpunten. De Xbone controller doet gewoon pijn aan mijn handen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 28 mei 2015 11:02
    Precies groter hoeft niet perse beter te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JJNL77

    • 28 mei 2015 12:02
    Niks, verwijderd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 28 mei 2015 14:10
    Of jij hebt peuterhandjes? Heb dat abominabele ding gisteren nog 3 uur in mn handen gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JJNL77

    • 28 mei 2015 14:49
    Niks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 28 mei 2015 16:20
    Alleen aan de linkerkant? Dan zou ik naar de dokter gaan want dat kan duiden op RSI.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 28 mei 2015 13:15
    mee eens waarbij de X360 controller nog lekker in m'n handen lag. ligt de Xone controller een stuk slechter in m'n handen. hoop dat dat met de nieuwe controller een stuk beter word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 28 mei 2015 13:34
    Heb geen Xbox One maar toen ik bij de Mediamarkt de controller in de handen had, vond ik hem ook niets.

    De 360 controller is nagenoeg perfect. Waarom daarmee rommelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 28 mei 2015 14:17
    Volgens OXM is het enige verschil het toevoegen van de koptelefoon aansluiting.
    Ik zelf ben ook best tevreden met de Xbox One controller.
    Toen ik laatste weer even mijn 360 gebruikte had ik bij de “oude” controller juist dat deze minder fijn voelde.
    Misschien is het puur gewenning, aangezien ik nu al meer dan een jaar met de Xbox One controller speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 28 mei 2015 12:06
    Handig dat ze met een controller uitkomen waar schijnbaar de headset adapter “al in zit”.
    Ik vraag me alleen af hoe je dan de balans tussen chat geluid / game geluid kan instellen?
    Op de headset adapter heb je knopjes zitten om dat te doen.

    Mogelijk gaat het alleen maar om chat geluid en niet om ingame geluid???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 28 mei 2015 12:27
    Bij de PS4 is het zo dat je beide volumes kan instellen via een bepaald menutje waar je komt door de psknop ingedrukt te houden. Overigens kan je dan ook kiezen of al het geluid of slechts chataudio door de headset komt. Ik denk dat microsoft een soortgelijke optie zal hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 28 mei 2015 15:28
    Slim vooruit gedacht om meer geld te verdienen natuurlijk.

    Zorg ook gelijk even dat er een schuif toetsenbordje inzit, want ik wil ook nog steeds een XBOX ONE kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 28 mei 2015 16:04
    "" You will be surprised to hear that Microsoft invested well over $100 million for developing this Xbox One controller. ""

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 28 mei 2015 16:45
    Was tevreden met de X360 controller, ben nog meer tevreden met de Xone controller.

    Was minder tevreden met de PS3 controller maar ben meer tevreden met de PS4 controller.

    Hoewel ik de PS4 controller een hele grote verbetering vind met die van de PS4 vind ik de controller van de Xone toch net iets lekkerder in me hand liggen plus de ligging van de pookjes vind ik fijner, wel is het zo als ik 15 minuten met de PS4 speel ik er weer gewend aan ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warie

    • 28 mei 2015 17:45
    Ik snap sommige reacties hier niet . Ik zelf vind de xbox one controller VEEL beter dan die van de 360 . Is miss omdat ik al zolang xbox one speel…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 mei 2015 21:37
    De xbox360 controller was een prima controller, behalve de bar en bar slechte dpad. Ik snap niet dat zoveel controller makers nog steeds zo'n grote circel pakken met daarop een omhoog stekend kruis. De meeste 3rd party controller hebben dit ook en t is echt zo ongeloofelijk onprecies. Maar verder was de controller prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaVinkie

    • 29 mei 2015 09:11
    Had er volgens mij mee te maken dat Nintendo een patent had op een d-pad in de vorm van een kruis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 mei 2015 11:27
    Sone heeft toch ook een manier gevonden om alsnog een goede d-pad te maken.