Microsoft komt dit jaar nog met DirectStorage 1.1 voor games

Microsoft komt dit jaar nog met DirectStorage 1.1 voor games

Microsoft brengt nog eind dit jaar DirectStorage 1.1 uit, waardoor ontwikkelaars deze techniek vervolgens in games kunnen toepassen.

Dat schrijft het bedrijf in een nieuwe blog. Kortgezegd houdt DirectStorage 1.1 in dat de gpu assets in games sneller kan decomprimeren. Games zitten vol met gecomprimeerde bestanden die uitgepakt moeten worden wanneer de situatie in een game daar om vraagt. Normaliter pakt de cpu die uit, maar met DirectStorage 1.1 kan de gpu dat dus ook doen. 

De gpu kan gelijktijdig veel verschillende taken uitvoeren, waardoor het decomprimeren sneller moet verlopen. Daarnaast kan de cpu voor andere bezigheden gebuikt worden. Het gevolg van dit alles is dat laadtijden ingekort kunnen worden. 

Aangezien de techniek eind dit jaar pas voor ontwikkelaars beschikbaar komt, zal het nog geruime tijd duren voordat de consument dit gaat merken in games. Ontwikkelaars moeten hun spellen hiervoor geschikt maken en gpu-fabrikanten AMD en Nvidia moeten de technologie implementeren in hun eigen drivers.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Als ik me niet vergis werkt dit op Xbox Series consoles iets anders toch? Die hebben een deticated chip die daarvoor zorgt. Wel nice om te zien dat dit op de pc door de GPU overgenomen kan worden.

0

Aanbevolen voor jou