Het Britse Rare, bekend van games als GoldenEye, Perfect Dark en Banjo Kazooie, werd in 2002 gekocht voor een bedrag van naar schatting 285 miljoen euro. "Uiteraard kregen wij, toen Microsoft Rare kocht, de opdracht te proberen de doelgroep van de Xbox 360 te verbreden," zei Andreas in Edge.

"[Microsoft] had zeker niet nog een ontwikkelaar nodig om een spel als Halo te ontwikkelen. Bij de lancering van de Xbox 360 hadden we twee titels: Kameo, die de doelgroep verbreedde en Perfect Dark. Daarna hebben we Banjo Kazooie: Nuts & Bolts , Viva Piñata en de Avatars geïntroduceerd. Dit zijn allemaal manieren geweest om de demografie te verbreden en de Xbox een iets zachter gezicht te geven."

Kinect

Andreas zei verder dat Kinect voor Microsoft en Rare de "beste mogelijkheid was om te verbreden" en dat het ontwikkelen van casual software tijdens de periode van de originele Xbox te vergelijken was met "proberen vlees te verkopen aan mensen op  conventie voor vegetariërs".