Een tijdje terug kaartte het consumentenprogramma Kassa aan dat CD's en DVD's bekrast kunnen worden door een Xbox 360 console. Bij het programma kwamen meer dan 1000 klachten binnen en Kassa besloot de console aan een grondige test te onderwerpen. In de uitzending van afgelopen zaterdag werd de test zoals uitgevoerd door Kassa getoond evenals een verklaring van Microsoft.

Microsoft heeft laten weten dat, aangezien zij niet betrokken zijn geweest bij het experiment van Kassa, ze weinig inzicht hebben in de methoden die zijn toegepast en daarom niet in detail kunnen reageren op de bevindingen. Dit is ook de reden dat Microsoft niet aanwezig was bij de uitzending van Kassa. Microsoft geeft echter toe dat als gevolg van regelmatig gebruik het mogelijk is dat er krassen op discs kunnen ontstaan.

Microsoft laat weten: "Uiteraard is het belangrijk voor ons dat onze klanten de best mogelijke game ervaring hebben en deze testresultaten nemen we dus zeer serieus. Xbox bezitters die menen dat hun discs op dezelfde manier zijn bekrast als aangegeven door Kassa, kunnen het beste contact met ons opnemen. We zullen dan de console onderzoeken en indien nodig repareren naar volledig werkende staat.  Bovendien zullen wij de Xbox bezitters informeren hoe zij vervangende discs kunnen verkrijgen mochten zij die nodig hebben."

Gedupeerden kunnen via onderstaande gegevens contact opnemen met Microsoft.

Tel: 0800 023 3894             

Mob: +31 202036606

Slechthorenden (teksttelefoon):  0800 023 3895

De service is bereikbaar op:

maandag - vrijdag: 09:00-22:00

zaterdag: 09:00-20:00

zondag: 09:00-17:00