Microsoft komt in november met zijn eigen bewegingsgevoelige besturing, Kinect. "Ik denk dat de meeste ervaringen die ontworpen zijn voor Kinect vanaf de grond opgebouwd zijn. Het verschil is, zo lijkt het tenminste, is dat veel games gemaakt voor Move in feite op controller gebaseerde games zijn, waar [ontwikkelaars] Move-functionaliteiten aan toegevoegd hebben", stelt Greenberg.
"Onze aanpak is anders geweest omdat wij vinden dat een controller de beste manier is om games zoals Halo of Call of Duty te spelen. Dus we hebben liever niet dat je moet kiezen tussen een controller of bewegingsgevoelige besturing; we ontwerpen liever ervaringen die uniek gemaakt zijn voor Kinect. De mogelijkheid om hybride games te hebben die beide [besturingen] combineren is aanwezig - maar we denken dat deze [games] ook uniek voor die ervaring ontworpen worden", aldus Greenberg.
Reacties op: Microsoft: 'Games voor Move zijn gebaseerd op controllers'
Stephan123
RoderikR
TempletonPeck
En dan heb je de updates voor games als Heavy Rain en Resident Evil, maar het is wel erg makkelijk om Sony daarop af te rekenen. Ik ben iig erg benieuwd naar de eerste echte Move-exclusives!
SuperDre
move-exclusives zullen overigens voornamelijk PSN-games zijn..
Tja, en waarom geen update geven als je met de move toch nog een extra belevenis kunt toevoegen (o.a. voor shooters).. Juist toch fijn dat je kunt kiezen..
Overigens kunnen ze dan ook bijna elke wii-game afkraken, omdat 9 van de 10 wii-games ook gewoon 'controller'-based zijn..
casualkiller
TempletonPeck
Campeador
Microsoft begint me aardig de keel uit te hangen met hun constante geroep dat ze beter zijn. Beetje een small-penis-complex, denk ik.
RoderikR
pimmetje-r
Je moet wat als je de mindere console hebt…
LedZeppelin
lethalnl
aRtero
Gradok
GoofyZ3
haastnooit
Hier wil ik wel graag een linkje van.
haastnooit
Eye Toy lijkt natuurlijk qua concept op Kinect (of andersom)
BigBoobedBoy
Dat is heilschennis!
Paralize
Ik denk overigens dat de PR man het meer baseert op het feit dat doordat de techniek ontzettend verschilt van de Move, ze de games daarvoor hebben moeten ontwikkelen. Dit is niet perse beter of slechter( wat de pr man zelf wel vind ), maar kost wel meer in ontwikkeling, dit kan dus nadelig werken voor ontwikkelaars daar de Move een 'bij-ontwikkeling' is/kan zijn.
ringten
ali3n8tor
Kinect system consumes about 10-15% of the Xbox 360's computing resources.[41] A number of observers commented that the computational load required for Kinect makes the addition of Kinect functionality to pre-existing games through software updates even less likely, with Kinect-specific concepts instead likely to be the focus for developers using the platform.
dus hij kan nog wel eens gelijk hebben..
wie de hell geeft in godsnaam minnetjes voor zo'n vraag? Doe er es wat aan gamer! dit hele systeem is jullie site aan het vernaggelen.